ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΟΥ
ΠΥΣΔΕ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΤΙΑ 2009-2010
ΓΙΩΡΓΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Αισθάνομαι την ανάγκη να απευθύνω σε όλους ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που δείξατε στο πρόσωπό μου, αναδεικνύοντάς με, αιρετό σας στο ΠΥΣΔΕ για την διετία που πέρασε. Αυτή η αγάπη σας, η εμπιστοσύνη σας και οι προτάσεις είτε μέσα από συλλογικά όργανα είτε ατομικές με προέτρεπαν να καταβάλω κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να φανώ αντάξιος των προσδοκιών σας. Πριν αναφερθώ για το πώς ‘‘λειτούργησα’’ στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ θα ήθελα να καταθέσω μερικές επισημάνσεις και σκέψεις μου.
Όλοι μας γνωρίζουμε ότι η βάση του πλαισίου ‘‘διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού’’ διαμορφώθηκε την δεκαετία του ‘80 και για εκείνα τα χρόνια λειτούργησε αρκετά καλά. Στο πέρασμα του χρόνου δημιουργήθηκαν νέες ανάγκες αλλά και το ίδιο το ‘‘πλαίσιο’’ δημιούργησε προβλήματα. Με τις διάφορες αποσπασματικές και ευκαιριακές παρεμβάσεις πολλές φορές και με την ευθύνη του κλάδου ακόμη και διαφόρων ερμηνειών από τα ΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΔΕ προέκυψαν αλλαγές των βασικών παραμέτρων του με συγκεκριμένα και γνωστά αποτελέσματα, όπως:
1) Συνεχής αύξηση της διαφοράς μεταξύ οργανικών θέσεων και θέσεων εργασίας
2) Ο πολλαπλασιασμός κλάδων και ειδικοτήτων
3) Ο διορισμός πολύτεκνων χωρίς αρχές και κανόνες, δημιούργησε προβλήματα και συγκρούσεις μεταξύ συναδέλφων
4) Τοποθετήσεις στελεχών εκπαίδευσης με πρωτεύον κριτήριο την μοριοδότηση της συνέντευξης
5) Διορισμοί συναδέλφων διαφόρων προϋποθέσεων
6) Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και μετά την έναρξη του σχολικού έτους και χωρίς κριτήρια (μοριοδότηση)
7) Διάθεση συναδέλφων – αποσπάσεις και διαθέσεις – στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς συγκεκριμένο πλαίσιο με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συγκρούσεις μεταξύ ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ και συναδέλφων
8) Αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ χωρίς συγκεκριμένη μοριοδότηση
9) Σχολεία χωρίς υποδιευθυντές
10) Σχολεία χωρίς διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό
11) Σχολεια με κτιριακά προβλήματα (αναφέρω ενδεικτικά: 1ο ΕΠΑΛ Κορίνθου, ΓΕΛ Λουτρακίου, 1ο ΓΕΛ Κορίνθου, ΕΠΑΛ Ζευγολατιώ, 2ο ΓΕΛ Κιάτου κ.λ.π.)
12) Οι ενστάσεις συναδέλφων, να εξετάζονται από το ίδιο όργανο ενώ θα έπρεπε να εξετάζεται από ανώτερο.
Από την προηγούμενη γενική συνέλευση του 2009 όταν είχα ξανατοποθετηθεί απολογιστικά, συμμετείχα στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ με τα εξής θέματα:
1. Προσδιορισμός οργανικών κενών ενόψει μεταθέσεων.
Καταθέσαμε την πρόταση το κενό να υπολογίζεται στις 9 ώρες (ως το ήμιση του μέσου όρου του διδακτικού υποχρεωτικού ωραρίου μας των 21, 19, 18 και 16 ωρών). Κυριάρχησε τελικά η άποψη από τα μέλη του ΠΥΣΔΕ να υπολογίζεται στις 11 ώρες το 2009 και στις 10 το 2010. Για το 2010 θα πρέπει να αναφέρω ότι βοήθησε και η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου που μας επέτρεπε να υπολογίζονται ως κενά αυτά των στελεχών της εκπαίδευσης έτσι τα δοθέντα κενά και μετά τις μεταθέσεις υπολογίστηκαν σε 173 έναντι των 30 ή 40 ή 50 των προηγούμενων ετών.
2. Τοποθετήσεις συναδέλφων σε οργανικά κενά.
Στην προκειμένη περίπτωση το νομικό πλαίσιο είναι ξεκάθαρο. Οι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται βάση των μορίων που έχει ο καθένας και της αίτησής τους. Προηγούνται βέβαια οι εκπαιδευτικοί που έχουν προβλήματα υγείας διαπιστωμένα από υγειονομική επιτροπή όπως ορίζει ο τελευταίος νόμος 3848. Εδώ θα πρέπει να αναφέρω ότι σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχει δοθεί ακόμη το πράσινο φως για να υπολογίζονται κενά σε αρκετές περιπτώσεις όπως ειδικά σχολεία, αθλητικά τμήματα σχολείων κ.λ.π.
3. Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και νεοδιόριστων, αποσπάσεις, διαθέσεις.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά συμφωνήσαμε ύστερα από πρότασή μας οι τοποθετήσεις, αποσπάσεις, διαθέσεις να γίνονται μετά τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Έτσι στις 21 Αυγούστου ξεκίνησε η όλη διαδικασία με κριτήριο,
α) Για τις τοποθετήσεις συναδέλφων που ήταν στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ, τα μόριά τους
β) Για τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ, η αρχαιότητα.
γ) Για τις διαθέσεις το πλησιέστερο σχολείο που υπηρετεί ο συνάδελφος ή τόπος συμφερόντων του
Εδώ θα πρέπει να αναφέρω ότι και τις δύο τελευταίες χρονιές για τις αποσπάσεις κατέθεσα την πρόταση του κλάδου οι αποσπάσεις να γίνονται με κοινωνικά κριτήρια (συγκεκριμένη μοριοδότηση) αλλά τα υπόλοιπα μέλη του ΠΥΣΔΕ δεν την υιοθέτησαν.
Έτσι μετά από αρκετές ημέρες δουλειάς του ΠΥΣΔΕ, ένα νέο κύμα αποσπάσεων του Υπουργείου από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ (30 Αυγούστου) και ένα νεότερο τέλη Σεπτεμβρίου (μικρός αριθμός αποσπάσεων) ανατρέπει τις όποιες εργασίες και έπρεπε υποχρεωμένοι να ξεκινήσουμε από την αρχή. Ευτυχώς, που είχαμε υπολογίσει ως κενά τους έχοντες υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης αλλά και των εν δυνάμει νέων Διευθυντών. Όχι όπως και αυτή των νέων Υποδιευθυντών και των Προϊσταμένων Γραφείων.
Η υπόσχεση του Υπουργείου ότι, οι αποσπάσεις του Υπουργείου από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ θα γίνουν μέχρι τέλος Ιουνίου ναυάγησε.
4. Διαθέσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Εδώ υπήρξε ένα μεγάλο πρόβλημα, η απόφαση του ΠΥΣΔΕ να μας δοθούν τα κενά από το ΠΥΣΠΕ και ανά πόλη ή σχολείο να τοποθετήσουμε εκπαιδευτικούς δεν έγινε. Σε κοινή συνεδρίαση με τα μέλη του ΠΥΣΠΕ αυτό δεν κατέστη δυνατό. Ύστερα από πίεση και εγκυκλίους ανώτερων διαθέσαμε εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια (η Πρωτοβάθμια έχει όλο το Ν. Κορινθίας μια περιοχή μετάθεσης) με αποτέλεσμα να υπάρξουν πάρα πολλά παράπονα από τους αντίστοιχους συναδέλφους για τις τοποθετήσεις τους, και πιστεύω δικαιολογημένα.
5. Διορισμός διευθυντών στις καινούργιες θέσεις
Έγινε πιστή εφαρμογή του Ν. 3848 που προβλέπει τοποθετήσεις από τους αντίστοιχους πίνακες. Αν το σχολείο δεν έχει δηλωθεί από κανέναν τότε από τους εναπομείναντες στους πίνακες ζητείτε να υποβληθούν αιτήσεις και αν αυτό δεν γίνει τότε μπορούν να υποβάλλουν αίτηση εκπαιδευτικοί από όλο το νομό. Η παραπάνω διαδικασία τηρήθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα ή διαμαρτυρία.
6. Ορισμός Υποδιευθυντών
Για πρώτη φορά εφαρμόστηκε και στο νομό μας το πάγιο αίτημα του κλάδου και οι προσωρινοί Υποδιευθυντές να προτείνονται από το σύλλογο και είναι σημαντικό ότι σε καμμία περίπτωση δεν έγινε ανατροπή της βούλησης των σολλόγων.
Δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι το 2010 και μετά τις δύο ανασυγκροτήσεις του ΠΥΣΔΕ καθώς και τη ψήφιση του Ν.3848, μέσα στο ΠΥΣΔΕ διαμορφώθηκαν εκείνες οι πλειοψηφίες που έδωσαν νέα ώθηση στα πάγια αιτήματα του κλάδου προς επίλυσή τους.
Ίσως ήταν η πιο παραγωγική χρονιά των τελευταίων ετών.
Και για μένα αυτά που έγιναν ήταν πάρα πολλά έναντι του χθες, λίγα όμως εν όψη του αύριο.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Με τα συνεχή και αδιάλειπτα ενημερωτικά δελτία που έστελνα στα σχολεία, προσπάθησα να σας καταστήσω γνώστες και συμμέτοχους των θεμάτων που απασχολούσαν τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ. Βρισκόμουν πάντα στη διάθεσή σας και υποστήριξα φανερά και σταθερά μέσα στα πλαίσια του νόμου και με πνεύμα δικαίου, τις θέσεις του κλάδου και τα συμφέροντα των συναδέλφων.
Συμπερασματικά θα έλεγα ότι το όλο σύστημα «διαχείρισης» του προσωπικού είναι στην ουσία μη διαχειρίσιμο. Η διαχειριστική δυσλειτουργία είναι φυσικό επακόλουθο της πολιτικής δυσλειτουργίας. Η πολιτική δυσλειτουργία καθίσταται προβληματική όταν εμφανίζονται αξιακά και οραματικά ελλείμματα για το σχολείο και την κοινωνία, με αποτέλεσμα η παθογένεια της πολιτικής λειτουργίας να επηρεάσει και τη λειτουργία της εκπαίδευσης (λόγω των διαμορφούμενων πλειοψηφιών των υπηρεσιακών συμβουλίων).
Εύχομαι η φετινή μας γενική Συνέλευση να αποτελέσει αφετηρία μιας νέας πορείας με προοπτική την κάλυψη αυτών των ελλειμμάτων.
Είμαι συμμέτοχος και αρωγός με τις όποιες δυνάμεις μου (όπως πολύ καλά γνωρίζετε από τη μέχρι τώρα στάση μου) σε κάθε τέτοια προσπάθεια.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Κόρινθος 29 Οκτωβρίου 2010
Με εκτίμηση
Γιώργος Ευαγγελίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου