Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

ΠΑΣΚ N. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ: ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ N. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ


ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ο ν. 1566/85 καθόρισε τους όρους λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων, τα οποία πορεύτηκαν έκτοτε χωρίς αλλαγές και μάλιστα σε κάποια από αυτά δεν εφαρμόστηκαν καν οι πρόνοιες του συγκεκριμένου νόμου. Το Υπουργείο στο τέλος του χρόνου έθεσε σε δημόσια διαβούλευση ένα νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους. Αν και θεωρούμε θετική τη διαδικασία της διαβούλευσης, αυτή δε μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαθιστά το δημόσιο θεσμικό διάλογο και αποκτά νόημα όταν αυτός που συμμετέχει αισθανθεί ότι η γνώμη του μετράει και συνυπολογίζεται. Στην προκειμένη περίπτωση καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν επετεύχθη.

Επί της ουσίας του σχεδίου νόμου:
α)Με τον N.1566/85 τα τότε Πρότυπα εντάχθηκαν στα Π.Σ. με στόχο την εξάλειψη ενός τύπου σχολείου κοινωνικά ελιτίστικου που λειτουργούσε δυνητικά ως μηχανισμός κοινωνικής διάκρισης και αναπαραγωγής της. Άρα μια επαναφορά σ’ έναν τύπο σχολείου που θα εμπεριέχει και πάλι την έννοια του προτύπου, μόνο ως οπισθοχώρηση μπορεί να θεωρηθεί, και αν συνδυασθεί και με την «αριστεία» τότε επανερχόμαστε στο μοντέλο σχολείου που ο ίδιος ο N.1566/85 είχε καταργήσει.

β) Ως κυρίαρχο όργανο διοίκησης ορίζεται μια παντοδύναμη Διοικούσα Επιτροπή (ΔΕΠΠΣ), η οποία αποφασίζει για τα πάντα ,υποκαθιστώντας τα θεσμικά όργανα που έχουν την ευθύνη της επιλογής Δ/ντών, εκπαιδευτικών και μαθητών με αποτέλεσμα να υπάρχει πλήρης αποκοπή από το ύφος και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου γενικότερα. Προκαλεί μάλιστα ιδιαίτερη εντύπωση η ύπαρξη «2 αποφοίτων προτύπων ή πειραματικών ή πειραματικών – προτύπων εγνωσμένου κύρους (!) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό» στην 7μελή ΔΕΠΠΣ, ανάμεσα σε πανεπιστημιακούς. Επειδή μάλλον σε φωτογραφική διάταξη προσιδιάζει κάτι τέτοιο, θα είχε αξία να απαντηθεί η σκοπιμότητα αυτής της διάταξης. Επειδή αυτή η ΔΕΠΠΣ «όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει», ανάμεσα στις άλλες αρμοδιότητες που έχει είναι να «μεριμνά για την προσέλκυση δωρεών», κάποιες από τις οποίες μπορεί να προέρχονται ανάμεσα σε άλλους και από «τους συλλόγους αποφοίτων των ΠΠΣ». Τυχαίο άραγε;

γ)Η διαδικασία επιλογής των μαθητών μέσα από τεστ δεξιοτήτων και εξετάσεων συμβάλλει περαιτέρω στη διαμόρφωση ενός σχολείου αριστούχων που αναιρεί από τη φύση του το χαρακτηρισμό του ως σχολείο εφαρμογής πειραματικών μεθόδων και καινοτόμων δράσεων. Θα ακυρώσει δε κάθε απόπειρα κοινωνικής διαστρωμάτωσης που ακόμα και τώρα μέσα από την κλήρωση εν πολλοίς δεν επιτυγχάνεται.

Αυτά είναι μερικά ουσιαστικά ζητήματα, που προξενούν σοβαρό προβληματισμό για το τι σχολείο επιχειρείται να διαμορφωθεί. Η ΠΑΣΚ ν.Κορινθίας θεωρεί αναγκαία την ύπαρξη των Π.Σ., όπως ορίστηκαν στον 1566/85, με τους σκοπούς που υπηρετούν, ασφαλώς προσαρμοσμένα στις ανάγκες της εποχής μας , μακριά όμως από σχολεία – ελίτ, με μοντέλα διοίκησης ξένα προς τη δημόσια εκπαίδευση.

Για την ΠΑΣΚ το πρόσταγμα είναι:

Αγώνας για Δημόσια και Δωρεάν παιδεία , υψηλής ποιότητας και για όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού, με το το μαχόμενο εκπαιδευτικό στο κέντρο του ενδιαφέροντος



ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: