Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009

Διορισμός αιρετών μελών ΠΥΣΔΕ

ΚΟΡΙΝΘΟΣ 18/1/09


ΘΕΜΑ : Διορισμός Αιρετών Μελών Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Κορινθίας

Σας ενημερώνουμε ότι βάσει σχετικής απόφασης του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, διορίζονται τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη του ΠΥΣΔΕ της Δ/σης β/θμιας Εκπ/σης Κορινθίας ως εξής:
* Τακτικό Μέλος ο Ευαγγελίου Γεώργιος της ΠΑ.ΣΚ με αναπληρωματικό τον Λέκκα Ηλία
* Τακτικό Μέλος ο Κλωνιζάκης Μάρκος του Α.Κ.Ε-ΔΙΚΤΥΟΥ με αναπληρωματικό τον Χαρμπίλα Αριστοκλή


Η θητεία των μελών είναι διετής με έναρξη την 1-1-2009


O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ ΒΑΣΙΑ ΘΗΒΑΙΟΥ

Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2009

ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΚΟΡΙΝΘΟΣ 13/1/09

ΘΕΜΑ : Απομάκρυνση κυκλώματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης

Συνάδελφοι,
Με αφορμή παράπονα συναδέλφων για την ύπαρξη κλειστού κυκλώματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης σε σχολείο του νομού μας - όχι μόνο στον αύλειο χώρο του αλλά και σε εσωτερικό του διάδρομο -
το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ,

αφού έλαβε υπόψη

α) το σχετικό υπόμνημα της ΟΛΜΕ της 25-6-2007 που τονίζει

ότι η λειτουργία κάμερας σε οποιονδήποτε χώρο του σχολείου είναι μέτρο αντιπαιδαγωγικό, αντιδημοκρατικό και αυταρχικό και περιορίζει την ελευθερία έκφρασης του συνόλου των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας σε λόγο και κίνηση, που αποτελεί την ουσία της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ελευθερίας,

ότι
η λειτουργία τέτοιων συστημάτων παρακολούθησης στο χώρο του σχολείου προσβάλλει βάναυσα την προσωπική αξιοπρέπεια των μαθητών και μαθητριών, ενώ παράλληλα τους εξοικειώνει με την ιδέα της ηλεκτρονικής παρακολούθησής τους με κάμερες και του ελέγχου της φυσικής παρουσίας και δράσης τους σαν να είναι ύποπτοι και

β) την Απόφαση αρ.27/2008 Της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σύμφωνα με την οποία, σε ανάλογη περίπτωση, σχολεία καλούνται να αφαιρέσουν τα εγκατεστημένα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης

αποφάσισε να ζητήσει:

α) την άμεση απομάκρυνση του κυκλώματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης από το εν λόγω σχολείο,
β) την άμεση παρέμβαση του Προϊσταμένου Δ.Ε. και του Συλλόγου Διδασκόντων, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία και φύλαξη του σχολείου, με τρόπο που να μη θίγεται η αξιοπρέπεια μαθητών και καθηγητών.




O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΛΕΚΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΘΗΒΑΙΟΥ ΒΑΣΙΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΟΡΙΝΘΟΣ, 13/1/09


Παρακαλούνται οι συνάδελφοι, που επιθυμούν να είναι εκπρόσωποι στις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας για τη διετία 2009-2010, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους σε κάποιο από τα μέλη του Δ.Σ. .




O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΛΕΚΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΘΗΒΑΙΟΥ ΒΑΣΙΑ

Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2009

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ Γ.Σ

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΚΟΡΙΝΘΟΣ 10/01/09

Α.Π 58


ΠΡΟΣ: ΟΛΜΕ
ΚΟΙΝ: Σχολεία Α΄ ΕΛΜΕ
Δ/νση Β/θμιας εκπ/σης


Σας κοινοποιούμε τις παρακάτω προτάσεις- ψηφίσματα της Γ.Σ. της 4ης Νοεμβρίου 2008 και σας καλούμε να προβείτε στις δέουσες ενέργειες προκειμένου αυτές να υλοποιηθούν
  • Tα σχολεία που δεν έχουν γραμματειακή υποστήριξη να ορίζουν εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να τη παρέχουν, με ελάττωση ωραρίου τους κατά τέσσερις (4) ώρες ανά 100 μαθητές
  • Οι ενστάσεις των συναδέλφων εκπαιδευτικών να επανεξετάζονται από άλλο όργανο και όχι από το ίδιο
  • Οι αποσπάσεις των συζύγων εκπαιδευτικών εντός ΠΥΣΔΕ ή από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ να προηγούνται των υπολοίπων
  • Για την περαιτέρω ενίσχυση του σημαντικότατου ρόλου των αιρετών πρέπει να ενεργοποιηθεί γραφείο στήριξης

Σας κοινοποιούμε επίσης, απόφαση του Δ.Σ, να διερευνήσετε περαιτέρω ένα γεγονός που συνιστά απροκάλυπτη υπονόμευση της οργανικής μας θέσης .
Συγκεκριμένα, στην υπ αρ.πρωτ119052/Γ2 εγκύκλιο της 17-08-2008, «οδηγίες για τις αναθέσεις», στο άρθρο 3 που ορίζει ότι:
«3. Τα κενά για το διορισμό και τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών υπολογίζονται από τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης, σύμφωνα με την εγκύκλιο για τον υπολογισμό των κενών και πλεονασμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται για το σκοπό αυτό κάθε φορά»,
διαπιστώνεται ότι έχει εξαλειφθεί η φράση, «και χωρίς να θίγονται οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν οργανικές θέσεις με οποιοδήποτε προηγούμενο καθεστώς», που υπήρχε σε όλες τις αντίστοιχες οδηγίες των παρελθόντων ετών.
Επειδή δεν πιστεύουμε ότι αυτό είναι απλή παράλειψη, παρακαλούμε να πράξετε τα δέοντα.

O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΛΕΚΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΘΗΒΑΙΟΥ ΒΑΣΙΑ

Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των κατόχων απολυτηρίου ΕΠΑ.Λ. και άλλες διατάξεις»

Αθήνα, 7/1/09


Με απαράδεκτη καθυστέρηση κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας για ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο που αφορά το σύστημα πρόσβασης των αποφοίτων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Έτσι, και ενώ η σχολική χρονιά πλησιάζει προς το μέσον της, οι μαθητές/-τριες της Γ' τάξης των ΕΠΑ.Λ. δεν γνωρίζουν, ακόμα και μετά την κατάθεση του παραπάνω νομοσχεδίου, πλήρως τους όρους και τις λεπτομέρειες του συστήματος με το οποίο θα διαγωνιστούν τον ερχόμενο Ιούνιο. Το σύστημα πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παραμένει μέχρι σήμερα κυριολεκτικά στον αέρα, επειδή εκκρεμεί η νομοθετική του ρύθμιση, που έχει εξαγγελθεί από την προηγούμενη Υπουργό, κ. Γιαννάκου, το Φεβρουάριο του 2007, και τον σημερινό Υπουργό κ. Στυλιανίδη, τον Ιούνιο του 2008 (με εγκύκλιο που εστάλη μετά τη λήξη των μαθημάτων και των εξετάσεων).
Με δελτίο τύπου της 30.11.08 το ΥΠΕΠΘ ανακοίνωσε κάποιες ακόμη λεπτομέρειες του συστήματος πρόσβασης (μαθήματα, συντελεστές βαρύτητας, τμήματα στα οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι ΤΕΕ κ.λπ.), αλλά αποκρύπτει το σημαντικότερο, ακόμη μέχρι και σήμερα, που είναι ο προσδιορισμός του ποσοστού των θέσεων στα ΑΤΕΙ για τις οποίες θα διαγωνιστούν οι μαθητές/-τριες των ΕΠΑ.Λ.. Έτσι, δεν είναι ακόμη γνωστό αν θα είναι αναλογικό με το μαθητικό δυναμικό τους ή θα είναι περιορισμένο στο ύψος των προηγούμενων ετών.
Παρά τις κατά διαστήματα μεγαλόστομες διακηρύξεις για το «ενδιαφέρον» της πολιτείας και για την πρόθεση «αναβάθμισης» της ΤΕΕ, είναι σαφές ότι πρόκειται για συνειδητή υποβάθμισή της.
Αμείλικτα νομίζουμε αναδεικνύονται τα ερωτήματα:
Γιατί, άραγε, χρειάστηκαν δύο χρόνια για να νομοθετηθεί το σύστημα πρόσβασης των αποφοίτων της ΤΕΕ.;
Γιατί δεν άκουσε η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ την άποψη των εκπαιδευτικών, όπως είχε διατυπωθεί από την ΟΛΜΕ όταν ψηφίζονταν ο ν. 3475/06 για τα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ.;
Γιατί ακόμα και αυτό το νομοσχέδιο δεν δόθηκε στην ομοσπονδίας μας πριν κατατεθεί στη Βουλή, όπως είχε επανειλημμένα δεσμευτεί προς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ; Είναι και αυτό, μήπως, ένα ακόμη δείγμα για το πώς εννοεί το «διάλογο για την παιδεία» το Υπουργείο Παιδείας;
Επιμένουμε στην απαίτηση μας να καταργηθεί ο ν. 3475/06, επειδή όχι μόνο δεν έλυσε τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί με το προϋπάρξαν θεσμικό πλαίσιο, αλλά επισώρευσε και νέα, σοβαρότερα, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και να μειώνεται δραματικά το μαθητικό της δυναμικό.
Είναι χαρακτηριστικό πως τα τρία τελευταία χρόνια η μείωση του μαθητικού δυναμικού στην ΤΕΕ είναι η μεγαλύτερη που παρατηρείται, τουλάχιστον της τελευταίας 15ετίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΠΘ και της ΕΣΥΕ, οι μαθητές της Α' τάξης των ΕΠΑ.Λ. το σχολικό έτος 2007-08 αποτελούσαν μόλις το 25,4% των μαθητών της Α' τάξης όλων των τύπων λυκείων, ενώ το 2005-06 (ΤΕΕ) το 29%, το 1999-2000 (ΤΕΕ) το 42,3% και το 1995-96 (ΤΕΛ-ΤΕΣ) το 29,7%.
Η ομοσπονδία μας έχει έγκαιρα καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας τις προτάσεις της για τις αναγκαίες άμεσες παρεμβάσεις και ρυθμίσεις που απαιτείται να γίνουν στην ΤΕΕ, τις οποίες επαναλαμβάνουμε και σε αυτό το υπόμνημα ενόψει της συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου, και ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τη Βουλή να τις υιοθετήσουν. Ειδικότερα, οι προτάσεις μας:
Α) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑ.Λ.
Η ΟΛΜΕ έχει επανειλημμένα επισημάνει ότι με το νέο νόμο για την ΤΕΕ (ν. 3475/06) περιορίστηκε δραματικά ακόμα και αυτή η μέχρι σήμερα κουτσουρεμένη πρόσβαση των αποφοίτων της ΤΕΕ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού αφενός οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) αποκλείονται τελείως από την πρόσβαση σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ και αφετέρου για τους απόφοιτους του ΕΠΑ.Λ. η πρόσβαση αυτή ήταν εξαιρετικά δύσκολη, έως πρακτικά αδύνατη, αφού χωρίς καμία άλλη πρόβλεψη ή λήψη ειδικών μέτρων, οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. θα έπρεπε να συναγωνιστούν τους συμμαθητές τους που φοιτούν στα Γενικά Λύκεια. Και το ότι αυτό είναι άνισο, δυστυχώς, επιβεβαιώνεται από την ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική, αν λάβουμε υπόψη μας πως οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. δεν διδάσκονται σε ίσο χρόνο και επάρκεια με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων τα κοινά μαθήματα (π.χ. μαθηματικά και φυσική). Σε αυτό ας προσθέσουμε και την απουσία στοιχειώδους, έστω, αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, περισσότερο αναγκαίας στην περίπτωση αυτή, λόγω των αυξημένων μαθησιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της ΤΕΕ, οι οποίοι σε πολύ μεγάλο ποσοστό ανήκουν στις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες.
Η ΟΛΜΕ εκκινώντας από τη θέση αρχής για ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, έγκαιρα είχε προτείνει να θεσμοθετηθεί μεταβατικά (μέχρι την κατάργηση του ν.3475/06) η εισαγωγή των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. με διευρυμένο ποσοστό, αλλά δυστυχώς τότε η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ εκώφευσε. Προτείνουμε λοιπόν να θεσμοθετηθούν με το νομοσχέδιο τα παρακάτω:
1. Να προβλέπεται διευρυμένο ποσοστό εισαγωγής αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, προτείνουμε για την πρόσβαση των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΑΤΕΙ) να προβλέπεται συγκεκριμένο ποσοστό, που θα αντιστοιχεί στο μαθητικό δυναμικό τους. Για το λόγο αυτό, στην παρ. β΄ του άρ. 2 του νομοσχεδίου, εκεί όπου αναφέρεται «...και σε ποσοστό θέσεων επί του συνολικού αριθμού εισακτέων για τις ανωτέρω σχολές....», να προστεθεί η φράση «αναλογικό του μαθητικού δυναμικού που σπουδάζει στην Γ΄ τάξη ΕΠΑ.Λ.».
Συγκεκριμένα, αν το μαθητικό δυναμικό της Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. σε μια τριετία αντιστοιχεί κατά μέσο όρο, π.χ., στο 25% του δυναμικού της Γ΄ τάξης όλων των τύπων λυκείων, αυτό να είναι και το ποσοστό των θέσεων των ΑΤΕΙ που θα διατίθενται για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. που θα διαγωνίζονται με το ειδικό σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, (περίπτωση άρθ. 1 παρ. 1β΄ του νομοσχεδίου).
Στο πλαίσιο αυτό ζητούμε να ανακοινωθεί τώρα από το ΥΠΕΠΘ μαζί με την ψήφιση του νομοσχεδίου το ποσοστό των θέσεων αυτών.
2. Δυνατότητα εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. σε τμήματα ΑΤΕΙ που ανήκουν σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία.
Από τις διατάξεις του νομοσχεδίου (άρθ. 1, παρ. 1β΄) φαίνεται πως για μια ακόμη φορά οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. θα έχουν πρόσβαση σε περιορισμένα τμήματα ΑΤΕΙ (αυτά που έχουν σχέση μόνο με την ειδικότητά τους). Επιμένουμε πως πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα πολλών επιλογών σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία (όχι μόνο σε ορισμένα τμήματα που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη ειδικότητα του μαθητή ή της μαθήτριας, όπως ισχύει σήμερα).
Ακόμη κι αν ευσταθεί ο ισχυρισμός του ΥΠΕΠΘ ότι το ΕΠΑ.Λ. διασφαλίζει υψηλού επιπέδου λυκειακή εκπαίδευση, αυτή δεν μπορεί παρά να παρέχει στους αποφοίτους του ΕΠΑ.Λ. τη δυνατότητα επιλογής ενός διευρυμένου κύκλου επιστημονικών πεδίων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και είναι αντιφατικό, ενώ παράλληλα συνιστά και ανεπίτρεπτη διάκριση μεταξύ των μαθητών/-τριών, το γεγονός ότι αυτοί που επιλέγουν τον κύκλο μαθημάτων που οδηγεί αποκλειστικά σε πρόσβαση στην τεχνολογική ανώτατη εκπαίδευση (ΑΤΕΙ) δεν έχουν τις ίδιες, διευρυμένες επιλογές, τουλάχιστον θεωρητικά, με τους μαθητές της ίδιας τάξης του ίδιου τύπου σχολείου (ΕΠΑ.Λ.) που επιλέγουν τον άλλο κύκλο μαθημάτων, ο οποίος οδηγεί στις γενικές πανελλαδικές εξετάσεις για ΑΕΙ - ΑΤΕΙ.
Αν, τελικά, αυτό εξακολουθήσει να συμβαίνει, θα συνεχιστεί το απαράδεκτο φαινόμενο χιλιάδες απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. να μένουν εκτός των ΑΤΕΙ, ακόμα και αν συμπληρώνουν τη βαθμολογική βάση του «10», ενώ παράλληλα θα παραμένουν κενές θέσεις που αναλογούν σε αυτή την κατηγορία υποψηφίων και θα μεταφέρονται στις άλλες κατηγορίες. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία από τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων των αποφοίτων των ΤΕΕ για τα ΑΤΕΙ όλα τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, μόνο το 20% περίπου των αποφοίτων των ΤΕΕ που έδιναν πανελλαδικές εξετάσεις προχωρούσε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλ. μόνο 1 στους 5 αποφοίτους.
Για αυτούς τους λόγους ζητούμε να αφαιρεθεί από την παρ. β του άρ. 2 του νομοσχεδίου η φράση «γνωστικών αντικείμενων αντίστοιχων ή συναφών με τα γνωστικά αντικείμενα των ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ.», και στην Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί να προβλέπεται η δυνατότητα στους υποψηφίους που προέρχονται από τα ΕΠΑ.Λ. να έχουν επιλογές σχολών από περισσότερα επιστημονικά πεδία.
3. Για τη μεταβατική ρύθμιση, με διετή ισχύ, με την οποία παρέχεται στους αποφοίτους των ΤΕΕ, που καταργήθηκαν, δικαίωμα συμμετοχής στις ειδικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ΑΤΕΙ με τα μαθήματα και την ύλη στην οποία διαγωνίστηκαν εφέτος (άρθ. 3):
Συμφωνούμε με τη διάταξη αυτή του νομοσχεδίου -ήταν άλλωστε πρόταση της ΟΛΜΕ από την περσινή χρονιά-, με την παρατήρηση ότι έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι/-ες να μην έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν έγκαιρα, ώστε να έχουν σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας.
4. Να έχουν δικαίωμα μετεγγραφής, με το πλαίσιο που κάθε φορά ισχύει, και οι φοιτητές/-τριες που προέρχονται από τα ΤΕΕ και τα ΕΠΑ.Λ. (αλλά και τα εσπερινά Λύκεια όλων των τύπων).
5. Να καταργηθεί η βάση του «10», που τίθεται ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων όλων των τύπων λυκείων. Για αυτό το λόγο να αφαιρεθεί η παρ. 3 του άρ. 7 του νομοσχεδίου και να καταργηθεί η αντίστοιχη διάταξη του ν. 3404/05 άρ. 13, που καθιέρωσε τη βάση του «10» στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Β) ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΤΕΕ
Ζητούμε να περιληφθούν στο νομοσχέδιο αυτό και οι παρακάτω επείγουσες και αναγκαίες μεταβατικές ρυθμίσεις:
1. Να δημιουργηθεί δημόσιο Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης, το οποίο θα αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Λ., και θα περιλαμβάνει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα στην ΤΕΕ, αλλά και όποια άλλη κριθεί αναγκαίο να δημιουργηθεί με βάση τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, με ταυτόχρονη κατάργηση και ενσωμάτωση σε αυτό κάθε άλλης μορφής επαγγελματικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΙΕΚ κ.λπ.).
2 Να καταργηθεί η διάταξη του νόμου 3475/06 (παρ. 6 του άρθρου 5) που απαγορεύει στους αποφοίτους Λυκείων να εγγράφονται στο ΕΠΑ.Λ. για απόκτηση ειδικότητας.
3. Να υπαχθούν όλες οι σχολικές μονάδες που παρέχουν σήμερα δευτεροβάθμια
τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, Υγείας, Γεωργίας) στο ΥΠΕΠΘ. Σε κάθε περίπτωση, απαιτούμε την ακύρωση όλων των αποφάσεων που δημιουργούν ίδιες ειδικότητες με τα ΕΠΑ.Λ. του ΥΠΕΠΘ στις ΕΠΑ.Σ. των διάφορων εκτός ΥΠΕΠΘ Υπουργείων.
4. Η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑΣ να γίνεται σύμφωνα με την πρόταση της Ομοσπονδίας μας (το σύστημα να στηρίζεται στην αρχαιότητα της τοποθέτησής τους στα ΤΕΕ, που καταργήθηκαν). Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί να τοποθετηθούν στο πλησιέστερο ΕΠΑ.Λ. ή ΕΠΑ.Σ. στο οποίο προβλέπεται η αντίστοιχη ειδικότητα, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει οργανικό κενό ή όχι, και η χρονική αφετηρία τοποθέτησής τους στη νέα οργανική θέση τους να ανατρέχει στο χρόνο που είχαν τοποθετηθεί στα ΤΕΕ από τα οποία προέρχονται.
Γ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕ1
Με το άρθρο 14 το νομοσχεδίου επιχειρείται η «ποιοτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών ΤΕ1», μέσω της επαναδιατύπωσης, ουσιαστικά, της σχετικής, αλλά ανενεργού και ανεφάρμοστης διάταξης του ν. 2817/00 (άρθ. 14 παρ. 11). Και είναι απορίας άξιο, αφού η κυβέρνηση διακηρύσσει ότι επιθυμεί την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών ΤΕ1, γιατί δεν υλοποίησε τόσο χρόνια τη διάταξη του 2817/00. Μήπως και τώρα απλώς θα μοιράσει υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα;
Η ΟΛΜΕ συμφωνεί και επιδιώκει την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών ΤΕ1, αλλά και διατυπώνει την γενική της αρχή πως όλοι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει να είναι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας. Επίσης, σταθερή διεκδίκησή μας αποτελούν τόσο η αρχική παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων στις βασικές τους σπουδές όσο και η καθιέρωση της ετήσιας επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών με τα χαρακτηριστικά που έχουμε επανειλημμένα προτείνει.
Για τη συγκεκριμένη περίπτωση, της επαγγελματικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών ΤΕ1, προτείνουμε:
1. Εγγραφή όσων εκπαιδευτικών ΤΕ1 υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε αντίστοιχα τμήματα με την ειδικότητα τους στα ΑΤΕΙ, σε ανάλογο εξάμηνο σπουδών.
2. Φοίτηση στα τμήματα αυτά με παράλληλη χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας από την υπηρεσία, για όσο χρόνο απαιτείται για την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Αυτό είναι εφικτό και από το γεγονός της συρρίκνωσης του μαθητικού δυναμικού που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην ΤΕΕ, η οποία μπορεί να είναι προσωρινή, αν ασκηθούν κατάλληλες υποστηρικτικές πολιτικές.
3. Με την απόκτηση πτυχίου ΑΤΕΙ στην ειδικότητα τους, να γίνει μετάταξη σε κλάδο ΠΕ.
4. Για όσους εκπαιδευτικούς δεν υπάρχουν αντίστοιχα τμήματα ΑΤΕΙ στην ειδικότητα τους, αλλά και για όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν τη φοίτησή τους σε τμήματα ΑΤΕΙ, οργανώνονται ετήσια επιμορφωτικά προγράμματα σε ΑΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ ή ΑΕΙ. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μετά την επιμόρφωση τους να έχουν αυξημένες δυνατότητες στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε σχέση με το σημερινό κλάδο ΤΕ1.
5. Μετά την απορρόφηση των αναπληρωτών ΤΕ1 που βρίσκονται σήμερα στον οικείο πίνακα των αναπληρωτών ο κλάδος αυτός καταργείται. Μετά την ψήφιση του νόμου δεν εγγράφονται άλλοι εκπαιδευτικοί στον πίνακα αναπληρωτών, ο οποίος κλείνει.
6. Όσοι εκπαιδευτικοί ΤΕ1 διαθέτουν ήδη πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να μεταταγούν άμεσα στον αντίστοιχο με την ειδικότητά του πτυχίου τους κλάδο ΠΕ.
Με αυτές τις ρυθμίσεις πιστεύουμε πως ρυθμίζεται με δίκαιο και ρεαλιστικό τρόπο η αναβάθμιση των εκπαιδευτικών ΤΕ1, αλλά παράλληλα ωφελείται και το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα.
Δ) ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
Η ΟΛΜΕ, αλλά και ολόκληρο το εκπαιδευτικό κίνημα, διαφωνεί και αντιμάχεται τις ρυθμίσεις που προωθούν την ακόμα μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, που προωθούνται με τους νόμους 3696/08 (νομιμοποίηση κολλεγίων) και 3389/05 (συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα-ΣΔΙΤ), αλλά και με τις τροποποιήσεις τους που διατυπώνονται στα άρθρα 19 και 21 του νομοσχεδίου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 21, για τα σχολεία που ανεγείρονται με ΣΔΙΤ «ο ΟΣΚ ή ο εκάστοτε Δημόσιος Φορέας ασκούν σε όλη την Επικράτεια τις αρμοδιότητες της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, πάσης φύσεως συντήρησης, τεχνικής και κάθε άλλης διαχείρισης και διάθεσης των ανεγερθέντων κτιρίων, καθώς και φύλαξης, ασφάλισης και λειτουργίας των κυλικείων των εν λόγω σχολικών μονάδων. Τις αρμοδιότητες αυτές μπορεί να αναθέτουν περαιτέρω στην Εταιρεία Ειδικού Σκοπού που προβλέπεται από το άρθρο 1 του ν.3389/2005».(!!) Οι Εταιρείες Ειδικού Σκοπού είναι συμπράξεις Ανώνυμων Ιδιωτικών Εταιρειών σύμφωνα με το ν. 3389/05 και έτσι ουσιαστικά παραδίνεται στους ιδιώτες, τουλάχιστον για τα επόμενα 25 χρόνια, με σκοπό το κέρδος, ένα μεγάλο τμήμα των λειτουργιών των σχολείων. Οι συνέπειες θα είναι αρνητικές και για την ίδια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αναστέλλονται δε για όλη τη διάρκεια ισχύος των συμβάσεων αυτών τυχόν αντίθετες διατάξεις νόμων!
Ζητούμε, επομένως, την απάλειψη των άρθρων 19 και 21 από το νομοσχέδιο, αλλά και την κατάργηση των παραπάνω νόμων.
Τέλος, όσον αφορά τη ρύθμιση που προωθείται (άρθ. 22 του νομοσχεδίου) για να καταβληθούν οι προβλεπόμενες αμοιβές στους εκπαιδευτικούς που εργάστηκαν στην επιμόρφωση στις Νέες Τεχνολογίες ως επιμορφωτές, συντονιστές, καταχωρητές στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης και παραμένουν απλήρωτοι από το 2006 μέχρι σήμερα, απαιτούμε την άμεση εξόφληση των χρωστούμενων στους εκπαιδευτικούς αυτούς αλλά και να μην παρουσιαστούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον.

ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΚΑΤΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

ΚΟΡΙΝΘΟΣ, 8/1/2008




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το Δ.Σ. της Α’ Ε.Λ.Μ.Ε . Κορινθίας εκφράζει τη θλίψη και την οργή του για τη δολοφονική επίθεση εναντίον τριών αστυνομικών , καθώς και για το βαρύ τραυματισμό ενός από αυτούς, του 20χρονου Διαμαντή Μαντζούνη.
Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στον ίδιο και την οικογένειά του, με ευχές για γρήγορη ανάρρωση και προσφέροντας και μία φιάλη με αίμα στο νοσοκομείο στο οποίο νοσηλεύεται.
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι τέτοιες δολοφονικές ενέργειες πλήττουν καίρια τους δημοκρατικούς θεσμούς, τα εργασιακά δικαιώματα και τις ατομικές ελευθερίες και καταδικάζονται απερίφραστα από το σύνολο των εκπαιδευτικών της χώρας μας.
Αναμένουμε σύντομα οι δράστες να εντοπιστούν και υποστούν τις συνέπειες των εγκληματικών τους πράξεων, ώστε να περισωθεί, όσο αυτό είναι δυνατό, το κύρος και η διαφάνεια των δημοκρατικών θεσμών .


O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΛΕΚΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΘΗΒΑΙΟΥ ΒΑΣΙΑ

Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ 9-1-2009

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΑΡΓΟΥΣ 17 -19 ΚΟΡΙΝΘΟΣ 20100
ΤΗΛ. – FAX: 27410 26860

ΚΟΡΙΝΘΟΣ 7/1/2009

Συνάδελφοι

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να κηρύξει την 9η Γενάρη, ημέρα που δολοφονήθηκε ο Νίκος Τεμπονέρας το 1991, ως Ημέρα Παιδείας και Αγώνα.
Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 9-1-2009 θα πραγματοποιηθεί:
3ωρη Πανελλαδική Στάση Εργασίας (11 π.μ. – 2 μ.μ. για την πρωινή βάρδια, 2 μ.μ – 5 μ.μ. για την απογευματινή)
και
Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 12.30 μ.μ., στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών,
προκειμένου να αναδείξουμε τα αιτήματά μας για την δημόσια παιδεία και τα εργασιακά μας δικαιώματα και να απαιτήσουμε σεβασμό στα δημοκρατικά δικαιώματα και τις λαϊκές ελευθερίες.

Το Δ.Σ της Α΄ ΕΛΜΕ Κορινθίας θα διαθέσει λεωφορείο για τους συναδέλφους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο της Αθήνας.
Δηλώσεις συμμετοχής, τηλεφωνικά στα μέλη του Δ.Σ., μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης.
Ώρα αναχώρησης 11:15 π.μ την Παρασκευή από τον Άγιο Νικόλαο.

Συνάδελφοι,
Σας καλούμε να συμμετάσχετε μαζικά,
  • ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
  • ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.
  • ΓΙΑ ΤΟ ΜΙΣΘΟ, ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ, ΤΗΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΤΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.

O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΛΕΚΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΘΗΒΑΙΟΥ ΒΑΣΙΑ

Με αφορμή τη δολοφονική επίθεση εναντίον της Κούνεβα

ΚΟΡΙΝΘΟΣ 7/1/09



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με αφορμή τη δολοφονική επίθεση εναντίον της Κωνσταντίνας Κούνεβα.

Τη Δευτέρα στις 22/12/08 στις 12:10, περίπου, το βράδυ η Κωνσταντίνα Κούνεβα, Γενική Γραμματέας της Παναττικής Ένωσης Καθαριστριών και Οικιακού Προσωπικού (ΠΕΚΟΠ), επιστρέφοντας από τη δουλειά της δέχτηκε δολοφονική επίθεση με ΟΞΥ. Νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στην εντατική μονάδα του νοσοκομείου Ευαγγελισμός, έχοντας υποστεί σοβαρές βλάβες στα μάτια και στο πρόσωπο, με αποτέλεσμα να έχει χάσει την όρασή της από το ένα μάτι και να έχει υποστεί μόνιμες βλάβες σε άλλα ζωτικά όργανα. Κινδυνεύει η ίδια η ζωή της.
Η Κωνσταντίνα είναι μητέρα ενός ανήλικου παιδιού, εργαζόμενη, συνδικαλίστρια και μετανάστρια. Η εταιρεία στην οποία δούλευε «καταπατούσε συστηματικά τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων», όπως έχει καταγγείλει το Παναττικό Σωματείο Καθαριστριών.
Η δολοφονική επίθεση εναντίον της συνδικαλίστριας στρέφεται ενάντια σε όσους παλεύουν και διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Είναι αποτέλεσμα του χτυπήματος των εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Κορινθίας, καταδικάζει την αποτρόπαιη επίθεση και δηλώνει την αμέριστη συμπαράστασή του στην Κωνσταντίνα Κούνεβα και στην οικογένειά της.
· Ζητούμε να τιμωρηθούν οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί της επίθεσης.
· Παλεύουμε ενάντια στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και διεκδικούμε σταθερή και μόνιμη εργασία με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
· Απαιτούμε την πρόσληψη καθαριστριών με κανονικές συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου σε όλους τους χώρους δουλειάς και σε όλα τα σχολεία.
· Απαιτούμε από την πολιτεία να πάψει να χρησιμοποιεί υπεργολάβους για την καθαριότητα στις κρατικές επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να προσλάβουν οι ίδιες προσωπικό για το έργο της καθαριότητας.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε τη δουλειά μας μέσα στα σχολεία για πλήρη δικαιώματα των μεταναστών και των παιδιών τους, για μια κοινωνία και ένα σχολείο των όλων και των ίσων.

Αυτός είναι ο λογαριασμός για την οικονομική ενίσχυση της συνδικαλίστριας Κωνσταντίνας Κούνεβα που δέχτηκε την δολοφονική επίθεση με βιτριόλι από τους μπράβους των εργολάβων σαν τιμωρία για τη δράση της ενάντια στην εργοδοτική αυθαιρεσία.

5012 019021 277 Τράπεζα Πειραιώς

DECHEVA ELENA KUNEVA KOSTADINKA NIKOLOVA

Να καταθέσουμε την ενίσχυση μας χωρίς δεύτερη σκέψη.
Είναι θέμα στοιχειώδους κοινωνικής αλληλεγγύης.
(Το Δ.Σ αποφάσισε την κατάθεση του ποσού των 300 ευρώ.)


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΗΛΙΑΣ ΛΕΚΚΑΣ ΒΑΣΙΑ ΘΗΒΑΙΟΥ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 3230073 – 3221255
FAX: 210 3311338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr
Αθήνα, 30/12/08


ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΝΕΒΑ
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ


Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλει τη δολοφονική επίθεση με καυστικό οξύ, με θύμα τη συνδικαλίστρια του Παναττικού Σωματείου Καθαριστριών και Οικιακών Εργαζομένων Κωνσταντίνα Κούνεβα. Το θύμα αυτής της άγριας επίθεσης ήταν μια από τις ελάχιστες μάχιμες συνδικαλίστριες στο χώρο της επισφαλούς εργασίας.. Πολλαπλά πολίτης «δεύτερης κατηγορίας» η Κωνσταντίνα Κούνεβα, ως γυναίκα, μετανάστρια και εργαζόμενη σ’ έναν απαξιωμένο κοινωνικά κλάδο, υπέστη τις συνέπειες της αγωνιστικής στάσης της με μια βάρβαρη, μεσαιωνικού χαρακτήρα κύρωση.

Η επίθεση που δέχτηκε η Κωνσταντίνο Κούνεβα μοιάζει να είναι το αποκορύφωμα ενός ιδιότυπου κοινωνικού ρατσισμού που βιώνουν οι εργαζόμενες σε αυτό τον κλάδο, με τριμηνιαίες συμβάσεις, σε συνθήκες δουλείας, από εργολάβο σε εργολάβο, ενώ στις περισσότερες επιχειρήσεις τα σωματεία είναι εργοδοτικά ή ελέγχονται άμεσα από τα αφεντικά, με αποτέλεσμα οι περισσότερες εργαζόμενες να μην είναι σε θέση να οργανωθούν και να διεκδικήσουν όσα τους ανήκουν. Οι εργαζόμενες του κλάδου είναι δέσμιες σε συνθήκες εργασίας που εγγράφονται ανεξίτηλα στον οργανισμό τους με τη μορφή λοιμώξεων, δερματολογικών, αναπνευστικών, ορθοπαιδικών, γυναικολογικών και πολλών άλλων παθήσεων.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκφράζει την αμέριστη αλληλεγγύη του με την εργαζόμενη, συνδικαλίστρια, μετανάστρια Κωνσταντίνα Κούνεβα.
Ζητάμε την κατοχύρωση ελεύθερου συνδικαλισμού, μόνιμη και ασφαλισμένη εργασία με πλήρες ωράριο, και αναγνώριση βαρέως και ανθυγιεινού επαγγέλματος.
Απαιτούμε από την πολιτεία να πάψει να χρησιμοποιεί υπεργολάβους για την καθαριότητα στις κρατικές επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να προσλάβουν οι ίδιες προσωπικό για το έργο της καθαριότητας.


Απαιτούμε την άμεση διαλεύκανση της υπόθεσης και την τιμωρία των υπευθύνων.

Καμιά ανοχή σ' αυτούς που τρομοκρατούν το συνδικαλιστικό κίνημα.


Από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ