ΠΑΣΚ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ολοένα και περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν τη σημαντικότητα του ρόλου των διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης, τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και στο ευρύτερο εκπαιδευτικό σύστημα.
Μετά την ψήφιση και εφαρμογή του ν.3848/2010 η επιλογή αυτών των στελεχών μπορεί να γίνεται με πιο αντικειμενικά, όχι όμως και μη αμφισβητήσιμα αξιοκρατικά κριτήρια. Κυριότερος λόγος ο μεγάλος αριθμός μονάδων που προβλέπεται για το κριτήριο επιστημονική– παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση, ιδίως για τους μεταπτυχιακούς τίτλους που δεν είναι συναφείς με το αντικείμενο της θέσης, για τη γλωσσομάθεια και για τη γνώση των νέων τεχνολογιών.
Επιπρόσθετα, τα τρία επίπεδα διοίκησης (ενιαία περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης σε επίπεδο διοικητικής περιφέρειας, διεύθυνση εκπαίδευσης σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας /νομού και γραφείο εκπαίδευσης σε επίπεδο επαρχίας /δήμου) αποδείχτηκε ότι προκαλούν επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και, επομένως, δυσλειτουργία των υπηρεσιών.
Ειδικότερα ο θεσμός των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης, που σχεδιάστηκε για να υπηρετήσει την εκπαιδευτική αποκέντρωση και την αναβάθμιση της περιφέρειας, χωρίς όμως να θίγει τον ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εγκαταλείφθηκε στην τύχη του και υποβαθμίστηκε.
Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις προτείνουμε:
► Τροποποίηση του νόμου 3848/2010 για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, κυρίως σε ότι αφορά τα κριτήρια επιλογής και τη μεταξύ τους σχέση
► Ίδρυση και λειτουργία σχολής στελεχών της εκπαίδευσης
► Αναδιοργάνωση και αύξηση, αν απαιτηθεί, των διευθύνσεων εκπαίδευσης. Θέσπιση σε κάθε διεύθυνση τμημάτων επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, εκπαιδευτικών θεμάτων γενικής και επαγγελματικής κατεύθυνσης, υποστηρικτικών δομών, φυσικής αγωγής, οικονομικών, προσωπικού και νομικής υποστήριξης.
► Κατάργηση των γραφείων εκπαίδευσης
► Αλλαγή της διοικητικής δομής και ενίσχυση του ρόλου των περιφερειακών διευθύνσεων, με ίδρυση τμήματος σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και περαιτέρω αύξηση των αρμοδιοτήτων των ΑΠΥΣΠΕ/ ΑΠΥΣΔΕ
► Οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης να επιλέγονται, όπως και τα υπόλοιπα στελέχη, από ειδικό συμβούλιο επιλογής. Εάν παραμείνουν μετακλητοί, να μη συμμετέχουν στα υπηρεσιακά συμβούλια ως πρόεδροι ή μέλη ούτε στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
► Κάλυψη των κενών διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού, ώστε και ο χειρισμός των θεμάτων να γίνεται από ειδικευμένους υπαλλήλους και οι Διευθυντές των Σχολείων να μην εξαντλούνται σε καθήκοντα γραμματέα, σχολικού φύλακα ή συντηρητή
► Ο σύλλογοι των διδασκόντων να παραμείνουν το κυρίαρχο όργανο σε κάθε σχολική μονάδα, με ενίσχυση των αρμοδιοτήτων τους, στην προοπτική περαιτέρω μεταφοράς αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στη σχολική μονάδα
► Οι διευθυντές των σχολείων να παραμείνουν πρώτοι μεταξύ ίσων και να καλλιεργούν κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, χωρίς να περιβάλλονται από «υπερεξουσίες»
► Υποδιευθυντές σε όλα τα σχολεία, ανεξαρτήτως τμημάτων, περισσότεροι υποδιευθυντές στα μεγαλύτερα σχολεία
► Συντονιστές καθηγητές κατά ειδικότητα ή ομάδα ειδικοτήτων, που θα επιλέγονται από τους συναδέλφους τους, θα εργάζονται με μειωμένο ωράριο και θα παίρνουν επίδομα θέσης, αλλά δε θα συμμετέχουν στην αξιολόγηση.
ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου