Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΑΚΕ - ΔΙΚΤΥΟΥ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΑΚΕ - ΔΙΚΤΥΟΥ
Νοέμβριος 2009

Συνάδελφοι,
Μετά την περσινή επιλογής σας αναλάβαμε την ευθύνη της εκπροσώπησης του κλάδου στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΠΥΣΔΕ).
Με αίσθηση ευθύνης και με κύριο μέλημα την τήρηση της υπόσχεσή μας να κάνουμε πράξη μια εκπροσώπηση που θα έχει άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά, προσπαθήσαμε να φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών των συναδέλφων που μας επέλεξαν.
Με την ανάληψη των καθηκόντων μας τον Ιανουάριο είχαμε να αντιμετωπίσουμε εκτός των άλλων και την αρχική δυσπιστία (να μην πούμε εχθρότητα) των προϊσταμένων. Παρόλα αυτά πιστεύουμε ότι σύντομα έγινε κατανοητό ότι η επιλογή μας δεν ήταν να κάνουμε απλά μια «ηχηρή» παρουσία, αλλά μέσα από τις παρεμβάσεις μας να συμβάλουμε στην επίλυση προβλημάτων, στην προάσπιση των δικαιωμάτων των συναδέλφων και στη διαφανή λειτουργία του ΠΥΣΔΕ. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε καθιερώσαμε και την περιοδική έκδοση ανακοινώσεων που ενημέρωναν διεξοδικά τους συναδέλφους.
Το πρώτο μεγάλο θέμα που αντιμετωπίσαμε ήταν ο προσδιορισμός των κενών για τις μεταθέσεις του περασμένου Μαΐου. Χάρη στη βοήθεια πολλών συναδέλφων, μπορέσαμε πιστεύουμε να ελέγξουμε την ακρίβεια των στοιχείων και να αποφευχθούν σημαντικά λάθη που είχαν παρατηρηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Παρόλη την καλή πρόθεση, συναντήσαμε μια άρνηση ουσιαστικής συνεργασίας από κάποιους διοικητικούς παράγοντες. Αυτό είχε κάποιες επιπτώσεις και δυστυχώς σε μια περίπτωση στέρησε τη μετάθεση σε κάποιους συναδέλφους.
Το δεύτερο μεγάλο θέμα τον Μάιο, μετά τις μεταθέσεις, ήταν ο προσδιορισμός των κενών οργανικών θέσεων και των υπεραρίθμων.
Δώσαμε μεγάλη μάχη για πειστούν οι τρείς προϊστάμενοι να δοθούν οργανικές θέσεις και στις περιπτώσεις λειτουργικών κενών που οφείλονταν σε συναδέλφους που κατείχαν θέσεις με θητεία(Δ/ντές, ΓΡΑΣΕΠ, Σχ.Βιβλιοθήκες, ΕΚΦΕ, ΠΛΗΝΕΤ, ΚΠΕ κλπ). Δυστυχώς δεν καταφέραμε να πλειοψηφήσει η άποψη αυτή στο ΠΥΣΔΕ. Επίσης δεν έγινε δεκτό να δοθούν οργανικές σε σχολεία όπου τα κενά ήταν από 9 ώρες και άνω αντί για 11. Οι προτάσεις αυτές που υλοποιούνται επιτυχώς σε άλλα ΠΥΣΔΕ, βρίσκονται στην κατεύθυνση που έχει χαράξει η ΟΛΜΕ, για διεύρυνση της οργανικότητας και πιστεύουμε ότι σύντομα η στάση μας θα δικαιωθεί.
Δώσαμε μάχη να δοθούν οργανικές ανά ομάδα σχολείων και το καταφέραμε, τουλάχιστον για ειδικότητες όπου τα μαθήματα έχουν περιορισμένο αριθμό διδακτικών ωρών.
Καταφέραμε για πρώτη φορά να δοθούν οργανικές που για καιρό ήταν «κρυμμένες». Καταφέραμε τα κριτήρια να είναι ενιαία.
Το τρίτο θέμα ήταν οι τοποθετήσεις των συναδέλφων και οι αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ. Εδώ νομίζουμε ότι πετύχαμε αρκετούς από τους στόχους μας. Για πρώτη φορά οι τοποθετήσεις έγιναν με βάση τα πραγματικά λειτουργικά κενά που είχαν δια μορφωθεί το τέλος Αυγούστου.
Έτσι δεν υπάρχουν φέτος στα σχολεία με μεγάλη μοριοδότηση (Γκούρα, Παναρίτι, Καλλιάνοι, Σοφικό, Κρυονέρι), καθηγητές «εικονικά» τοποθετημένοι. Υπήρχε σ’ αυτό το ζήτημα σημαντική πίεση, λόγω των προηγούμενων …συνηθειών. Όμως για πρώτη φορά στη Γκούρα, το Παναρίτι, το Σοφικό και το Κρυονέρι θα μισθοδοτούνται μόνο όσοι έχουν οργανική και όσοι υπηρετούν πραγματικά.
Οι αποσπάσεις εντός της ίδιας περιοχής συνεξετάστηκαν με τις τοποθετήσεις και ενιαίο και μοναδικό κριτήριο ήταν τα μόρια μετάθεσης των ενδιαφερομένων.
Ακολούθησαν οι αποσπάσεις από περιοχή σε περιοχή και μετά οι τοποθετήσεις των αποσπασμένων από άλλο ΠΥΣΔΕ, όλες με βάση το ίδιο κριτήριο.
Από όλες τις αιτήσεις απόσπασης έγιναν όλες δεκτές εκτός από περιπτώσεις που δεν υπήρχαν λειτουργικά κενά. Παρόλα αυτά, σε 2-3 περιπτώσεις συναντήσαμε την άρνηση της πλειοψηφίας να τις κάνει δεκτές με το επιχείρημα ότι στο σχολείο απ’ όπου θα έφευγε ο καθηγητής θα δημιουργείτο σημαντικό λειτουργικό πρόβλημα.
Μετά την 1η Σεπτεμβρίου το ΠΥΣΔΕ είχε μπροστά του να αντιμετωπίσει τις συνέπειες των τεράστιων κενών που υπήρχαν σε όλα τα σχολεία του Νομού, που σε μερικές περιπτώσεις ήταν τραγικές. Ακόμα και σήμερα οι ώρες που χάνονται κάθε εβδομάδα είναι πάνω από 600. Το φαινόμενο οφείλεται στους εξής παράγοντες:
α) αρνητικό ισοζύγιο στις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ
β) μηδαμινοί διορισμοί έναντι συνταξιοδοτήσεων
γ) αυξημένος αριθμός αποσπάσεων σε φορείς(ΥΠΕΠΘ, Δ/νσεις, ΙΕΚ)
δ) μη διορισμός μονίμων τεχνικών ειδικοτήτων
ε) διορισμός αναπληρωτών καθηγητών με πολύ καθυστέρηση και πολύ κάτω από τις ανάγκες του νομού.
Μέσα σ’ αυτή τη στενότητα, καταφέραμε να γίνουν όλες οι διαθέσεις με πολύ προσοχή φροντίζοντας κατά προτεραιότητα τα δικαιώματα των συναδέλφων.
Το καταφέραμε, στην πλειονότητα των περιπτώσεων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε καμία περίπτωση δεν έγιναν διαθέσεις εκτός της ίδιας ή όμορης πόλης, πλην περιπτώσεων που το είχαν ζητήσει οι ίδιοι οι συνάδελφοι.
Με εξαίρεση κάποιες ειδικότητες δεν έγιναν διαθέσεις σε περισσότερα από 2 σχολικά συγκροτήματα.
Πολλές διαθέσεις ανακλήθηκαν μετά από την πίεση μας και αμέσως μόλις βρέθηκαν ιδανικότερες και λειτουργικότερες λύσεις.
Μεγάλο πρόβλημα παρουσιάστηκε στις διαθέσεις προς την Α/θμια, καθώς οι συνάδελφοι που διατέθηκαν βρέθηκαν αντιμέτωποι με αυθαίρετες και μειωτικές για αυτούς, συμπεριφορές.
Σε όσες περιπτώσεις μάς καταγγέλθηκαν τέτοια φαινόμενα παρεμβήκαμε άμεσα και σε μερικές περιπτώσεις ζητήσαμε και πετύχαμε την ανάκληση των διαθέσεων αυτών.
Δυστυχώς συνάδελφοι, η διαδικασία στελέχωσης των σχολείων δεν έχει τελειώσει και την ευθύνη την έχει η πολιτική ηγεσία η οποία είτε δε φρόντισε είτε δεν προνόησε είτε αργοπορεί να στελεχώσει έγκαιρα τα σχολεία.
Το διάστημα που πέρασε έγινε και η επιλογή των προσωρινών αναπληρωτών διευθυντών μονοετούς θητείας. Η προκήρυξη που εκδόθηκε από τη Διεύθυνση κι εστάλη στα σχολεία, αντίθετα με το πνεύμα του νόμου, προέβλεπε την υποβολή αιτήσεων απευθείας προς στο ΠΥΣΔΕ χωρίς γνωμοδοτική απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων. Εκφράσαμε την αντίθεσή μας σε αυτό και ζητήσαμε από τους Συλλόγους να εκφράσουν, έστω και άτυπα, την άποψή τους. Στη μοναδική περίπτωση που αυτό έγινε στηρίξαμε την απόφαση του Συλλόγου, σε αντίθεση με τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ που την αγνόησαν.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε πως θεωρούμε ότι η διαδικασία που τηρήθηκε στις συγκεκριμένες κρίσεις υπονομεύει ένα ουσιαστικά δημοκρατικό δικαίωμα, γεγονός για το οποίο δεν πρέπει να αδιαφορούμε. Οι σύλλογοι πρέπει να διεκδικούν κάθε φορά το δικαίωμά τους να έχουν γνώμη για την ανάδειξη στελεχών και το συνδικαλιστικό κίνημα να πιέσει την πολιτική ηγεσία να εξαλείψει κάθε ασάφεια στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο που δίνει άλλοθι στην παράκαμψη του Συλλόγου Διδασκόντων στο ζήτημα της ανάδειξης των Υποδιευθυντών.
Συνάδελφοι, καταφέραμε να προωθήσουμε αρκετά από αυτά που διεκδικούμε. Ο δρόμος όμως είναι μακρύς ακόμα, χρειάζεται μεγαλύτερη συλλογική και ατομική συμμετοχή. Ό, τι καταφέρνει μια συλλογικότητα δεν μπορεί να το καταφέρει κανείς εκπρόσωπος και καμία φωτισμένη ηγεσία.
Ο βασικός μας στόχος ήταν και είναι, ο αιρετός να είναι πραγματικός εκπρόσωπος του κλάδου που διασφαλίζει, παράλληλα με τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου, τη δίκαιη, τη διαφανή και την αξιοπρεπή μεταχείριση των συναδέλφων και όχι ένας ακόμα «παράγοντας-διεκπεραιωτής πελατειακών σχέσεων».

Κλωνιζάκης Μάρκος, αιρετός εκπρόσωπος ΠΥΣΔΕ Κορινθίας
Χαρμπίλας Αριστοκλής, αναπληρωματικό μέλος
Εκλεγμένοι με το συνδυασμό ΑΚΕ-ΔΙΚΤΥΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: