Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

Α Π Ο Λ Ο Γ Ι Σ Μ Ο Σ Αιρετού ΠΥΣΔΕ Ν. Κορινθίας Γιώργου Ευαγγελίου

Α Π Ο Λ Ο Γ Ι Σ Μ Ο Σ
Αιρετού ΠΥΣΔΕ Ν. Κορινθίας
Γιώργου Ευαγγελίου

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Ξεκινώντας τον απολογισμό μου αισθάνομαι την ανάγκη να απευθύνω σε όλους σας ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αγάπη και την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο μου, αναδει-κνύοντάς με αιρετό σας για το υπηρεσιακό συμβούλιο αυτή τη διετία. Το ευχαριστώ αποτελεί συγχρόνως και δέσμευση να καταβάλω κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να φανώ αντάξιος της εμπιστοσύνης σας και των προσδοκιών σας. Πριν αναφερθώ σε επιμέρους ζητήματα, θα ήθελα να καταθέσω μερικές επισημάνσεις και σκέψεις μου.
Όλοι γνωρίζετε ότι η βάση του πλαισίου «διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού» διαμορφώθηκε τη δεκαετία του ’80 μετά από χρόνων επεξεργασία, αποφάσεις συνε-δρίων του κλάδου και λειτούργησε για εκείνα τα χρόνια αρκετά καλά. Μετά τις διάφο-ρες παρεμβάσεις που έγιναν αποσπασματικά κατά καιρούς, κάποιες φορές και με την ευθύνη του συνδικάτου προέκυψαν αλλαγές των βασικών παραμέτρων του εν λόγω πλαισίου και με συγκεκριμένα και γνωστά αποτελέσματα, όπως :
1. Η συνεχής αύξηση της διαφοράς μεταξύ οργανικών θέσεων και θέσεων εργα-σίας.
2. Ο πολλαπλασιασμός κλάδων και ειδικοτήτων.
3. Ο διορισμός πολυτέκνων χωρίς αρχές και κανόνες, δημιούργησε προβλήματα και συγκρούσεις μεταξύ συναδέλφων.
4. Οι τοποθετήσεις Διευθυντών, Υποδιευθυντών, υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ (4ετούς θη-τείας, με πρωτεύον κριτήριο μοριοδότησης τη συνέντευξη.
5. Οι τοποθετήσεις προσωρινών (μονοετούς θητείας) υποδιευθυντών και υπευθύ-νων ΓΡΑΣΕΠ, χωρίς κριτήρια και μετά από απόφαση του Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και πρόταση του ΠΥΣΔΕ (Ν. 1566/85).
6. Η λειτουργία σχολείων με τμήματα μεγαλύτερα των 25 μαθητών, ακόμη και σήμερα, τα οποία για τη διάσπαση των εν λόγω τμημάτων περιμένουν την έ-γκριση της περιφέρειας και όχι του ΠΥΣΔΕ.
7. Οι ελλείψεις εκπαιδευτικών σε αρκετά σχολεία (ιδιαίτερα εκπαιδευτικών ειδικο-τήτων στα ΕΠΑΛ).
8. Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και μετά την έναρξη του διδακτικού έ-τους. Σημειώνουμε ότι αυτές οι αποσπάσεις, πρέπει να τελειώσουν οριστικά και όσες πραγματοποιούνται να ολοκληρώνονται μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο και σίγουρα πριν την έναρξη του διδακτικού έτους.
9. Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ ή εντός ΠΥΣΔΕ (για τις οποίες ο νόμος προβλέπει να γίνονται μόνο για τις ανάγκες της υπηρεσίας), γίνονταν χωρίς συ-γκεκριμένους κανόνες (μοριοδότηση). Σημειώνουμε ότι αυτές οι αποσπάσεις πρέπει να γίνονται βάσει αυστηρά καθορισμένου πλαισίου κανόνων.
10. Τα κτιριακά προβλήματα πολλών σχολείων τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμε-τώπισης. Ενδεικτικά αναφέρω το Γυμνάσιο-Λύκειο Λουτρακίου, το 1ο ΕΠΑΛ Κορίνθου, το 1ο ΓΕΛ Κορίνθου, το ΕΠΑΛ Ζευγολατιού, το Γυμνάσιο-Λύκειο Βέ-λου και το 2ο ΓΕΛ Κιάτου.

Από την προηγούμενη γενική συνέλευση του 2008, όπου είχα ξανατοποθετηθεί απο-λογιστικά, συμμετείχα στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ, για τα εξής θέματα:
1. Για τον προσδιορισμό των οργανικών κενών, εν όψει των μεταθέσε-ων. Εκεί κατέθεσα την πρόταση, ο αριθμός των ωρών για τον υπολογισμό των οργανικών θέσεων ανά σχολείο να μειωθεί κάτω από τις 11 ώρες για το χαρα-κτηρισμό μιας κενής οργανικής θέσης. Η πρόταση μου έγινε δεκτή μόνο για τα απομακρυσμένα σχολεία, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζουμε οργανικά κενά με βάση τις 8 ώρες. Η πρόταση μου να υπολογίζεται σαν προσωρινό οργανικό κε-νό κάθε θέση στελέχους της εκπαίδευσης (Δ/ντές, Υποδιευθυντές, υπεύθυνοι ΓΡΑΣΕΠ, τομεάρχες ΕΠΑΛ κ.λ.π.), με το αιτιολογικό ότι ο συνάδελφος πρέπει να ξέρει για πόσα χρόνια θα υπηρετεί στο συγκεκριμένο σχολείο που έχει τέ-τοιο κενό, όπως επίσης και το σχολείο να γνωρίζει τον αριθμό του εκπαιδευτι-κού προσωπικού που θα έχει το επόμενο σχολικό έτος, απορρίφθηκε από το ΠΥΣΔΕ.
2. Για τον ορισμό υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ (διετούς θητείας). Σημειώνω ότι πέ-ραν των μετρήσιμων μορίων, οι συνάδελφοι αξιολογήθηκαν και βάσει της συ-νέντευξης (όπως προβλέπεται από το νόμο), η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση της τελικής μοριοδότησης.
3. Για την αναστολή καθηκόντων Υποδιευθυντών λόγω μείωσης του α-ριθμού των τμημάτων του σχολείου. Διαφώνησα με το σκεπτικό ότι η προκήρυξη ήταν για υποδιευθυντές 4ετούς θητείας, αφού στο Ν. 1566/85 δεν ορίζεται επακριβώς τι λέγεται τμήμα σχολείου σε μάθημα γενικής παιδείας, κα-τεύθυνσης, ξένης γλώσσας, πληροφορικής κ.λ.π., λαμβάνοντας επίσης υπόψη μου και τη θέση του κλάδου να έχουν όλα τα σχολεία Υποδιευθυντή. Επισήμα-να επίσης ότι πουθενά δεν αναφέρει ό νόμος ότι αν μειωθούν τα τμήματα ανα-στέλλονται και τα καθήκοντα των Υποδιευθυντών.
4. Τοποθετήσεις συναδέλφων σε οργανικά κενά. Στην προκειμένη περίπτω-ση το νομικό πλαίσιο είναι πιο ξεκάθαρο. Οι συνάδελφοι τοποθετούνται βάσει της αίτησης τους και των μορίων που έχουν. Προηγούνται βέβαια οι πολύτε-κνοι, οι έχοντες λόγους υγείας, τα πολυμεταγγιζόμενα άτομα και άλλες κατηγο-ρίες. Για τους πολύτεκνους συναδέλφους τοποθετήθηκα προηγούμενα. Για ό-λες τις άλλες κατηγορίες θεωρώ ότι είναι λανθασμένη η συνολική προσέγγιση του θέματος. Χρειάζεται αναθεώρηση εκ βάθρων, ώστε οι συνάδελφοι να αντι-μετωπίσουν με αξιοπρέπεια τον πόνο και την αγωνία τους και να μην οδηγού-νται σε απαξιωτικές διαδρομές.
5. Τοποθετήσεις συναδέλφων που ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, νεοδιο-ρισθέντων συναδέλφων, αποσπάσεις και διαθέσεις. Η διαδικασία ξεκίνη-σε στις 18 Αυγούστου. Μέχρι σήμερα οι τοποθετήσεις, αποσπάσεις, διαθέσεις γίνονταν τμηματικά. Μετά από πρότασή μου, συμφωνήθηκε ομόφωνα από το ΠΥΣΔΕ να γίνονται όλες μαζί, γιατί πολλά κενά δημιουργούνται μετά τις απο-σπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Άλλη πρόταση μου για μοριοδότηση των απο-σπάσεων που αποτελεί και αίτημα του κλάδου μετά από σχετικές εισηγήσεις της Α’ και Β’ ΕΛΜΕ, απορρίφθηκε από το ΠΥΣΔΕ. Οι συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ για το ίδιο θέμα συνεχίζονται κάθε βδομάδα μέχρι σήμερα και έχουν προστεθεί και οι αναπληρωτές. Υπενθυμίζω ότι οι ωρομίσθιοι προσλαμβάνονται από το Δι-ευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με σειρά προτεραιότητας η οποία κα-θορίζεται από την ημερομηνία απόκτησης του πτυχίου τους (από φέτος).
6. Αναπληρωτές προσωρινοί Υποδιευθυντές. Υπήρξαν αιτήσεις για 18 θέσεις σε 17 σχολεία. Διατύπωσα την πρόταση του κλάδου να προτείνουν οι σύλλογοι ποιον επιθυμούν για Υποδιευθυντή (όπως και για τους επί θητεία), η οποία α-πορρίφθηκε κατά πλειοψηφία από το ΠΥΣΔΕ. Ακολούθως πρότεινα να προσκα-λέσουν οι δύο αιρετοί τους συλλόγους διδασκόντων (έστω και άτυπα), να υπο-βάλουν τις επιθυμίες τους για τις θέσεις των προσωρινών Υποδιευθυντών, η οποία απορρίφθηκε επίσης κατά πλειοψηφία από το ΠΥΣΔΕ με το αιτιολογικό ότι δεν προβλέπεται από την ισχύουσα νομολογία. Τέλος πρότεινα να γίνει Υ-ποδιευθυντής ο αρχαιότερος συνάδελφος από αυτά τα σχολεία, με εξαίρεση ένα σχολείο για το οποίο είχε ήδη κάνει σχετική πρόταση ο σύλλογος διδασκό-ντων με αποτέλεσμα σε 12 σχολεία να τοποθετηθούν ως προσωρινοί Υποδιευ-θυντές οι αρχαιότεροι συνάδελφοι. Επίσης σε 3 σχολεία έγινε ψηφοφορία κα-τόπιν σχετικής συζήτησης, λόγω ύπαρξης κωλύματος. Για σχολείο που υπήρχε πρόταση του συλλόγου διδασκόντων μειοψήφησα. Στο 17ο σχολείο δεν έγινε προσωρινός Υποδιευθυντής ούτε ο αρχαιότερος συνάδελφος και έχων τα πε-ρισσότερα προσόντα (μειοψήφησα). Σημειώνω ότι ίδια στάση κράτησα και κα-τά τη συζήτηση των ενστάσεων.

Συνάδελφοι,
Με τα συνεχή και αδιάλειπτα ενημερωτικά δελτία που έστελνα στα σχολεία, προσπά-θησα να σας καταστήσω γνώστες και συμμέτοχους των θεμάτων που απασχολούσαν τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ. Βρισκόμουν πάντα στη διάθεση σας και υποστήριξα φα-νερά και σταθερά μέσα στα πλαίσια του νόμου και με πνεύμα δικαίου, τις θέσεις του κλάδου και τα συμφέροντα των συναδέλφων.
Συμπερασματικά θα έλεγα ότι το όλο σύστημα «διαχείρισης» του προσωπικού είναι στη ουσία μη διαχειρίσιμο. Η διαχειριστική δυσλειτουργία είναι φυσικό επακόλουθο της πολιτικής δυσλειτουργίας. Η πολιτική λειτουργία καθίσταται προβληματική όταν εμφανίζονται αξιακά και οραματικά ελλείμματα για το σχολείο και την κοινωνία, με αποτέλεσμα η παθογένεια της πολιτικής λειτουργίας να επηρεάζει και τη λειτουργία της εκπαίδευσης (λόγω των διαμορφούμενων πλειοψηφιών των υπηρεσιακών συμ-βουλίων).
Εύχομαι η φετινή μας Γενική Συνέλευση να αποτελέσει αφετηρία μιας νέας πορείας με προοπτική την κάλυψη αυτών των ελλειμμάτων.
Είμαι συμμέτοχος και αρωγός με τις όποιες δυνάμεις μου (όπως πολύ καλά γνωρίζετε από τη μέχρι τώρα στάση μου) σε κάθε τέτοια προσπάθεια.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Κόρινθος 10/11/2009

Με εκτίμηση

Γιώργος Ευαγγελίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: