(συνοψη που αφορα τα θεματα εκπαιδευσης)
1.Οι επιπτωσεις της
πολιτικης των μνημονιων στην εκπαιδευση
η ΟΛΜΕ εκδίδει 4σελιδο με τις βασικές εκτιμήσεις της για τις «ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΣΤΗΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» με το παρακάτω περιεχόμενο:
«Δραματικές είναι
οι επιπτώσεις της πολιτικής των μνημονίων που ασκείται στη χώρα μας από την
κυβέρνηση και την τρόϊκα (ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ).
Τα
μέτρα που ψηφίστηκαν με το ν.4093/12 (3ο μνημόνιο) είναι ένα ακόμη
ισχυρό πλήγμα στις εργασιακές μας σχέσεις και στους μισθούς μας, τις συντάξεις
και το ασφαλιστικό σύστημα στο σύνολό του, στην παιδεία και σε όλα τα δημόσια
αγαθά, ένα ακόμη βήμα που οδηγεί στη φτωχοποίηση των εργαζομένων και στη βαθιά
υποβάθμιση της ζωής μας.
Οι κυριότερες επιπτώσεις της
μνημονιακής πολιτικής είναι οι παρακάτω:
1.
Οι δαπάνες για την παιδεία θα
μειωθούν κατά 47%! ΣΤΗΝ ΕΞΑΕΤΙΑ
2010-2016
2.
Η εφαρμοζόμενη
πολιτική οδηγεί στην εξαθλίωση του εκπαιδευτικού
μέσα από τις συνεχείς περικοπές μισθών, συντάξεων και «εφάπαξ». Οι μειώσεις των
μισθών μας έφτασαν ακόμα και στο 45%
(στους νέους εκπαιδευτικούς) και η μείωση του «εφάπαξ» στο 38%.
Ο μισθός του νέου εκπαιδευτικού στο λύκειο, σύμφωνα με τη μελέτη του
ΚΕΜΕΤΕ, ισοδυναμεί μόλις με το 19% του συναδέλφου του στο Λουξεμβούργο, με το
45% στην Ισπανία ή με το 53% στην Κύπρο, και με το 56% του μέσου όρου των χωρών της Ευρώπης.
Από τα στοιχεία του ευρωπαϊκού δικτύου «Ευριδίκη» προκύπτει ότι ο ανώτερος
μεικτός ετήσιος μισθός εκπαιδευτικού σε λύκειο στις χώρες της ευρωζώνης
ανέρχεται κατά μέσο όρο 48.690 €, ενώ στην Ελλάδα, που κατέχει μια από τις
τελευταίες θέσεις του σχετικού πίνακα, πάνω μόνο από Μάλτα, Εσθονία και
Σλοβακία, μόλις 25.756 €. Όσον αφορά τον εισαγωγικό μισθό, η Ελλάδα βρίσκεται
στις τελευταίες θέσεις, πάνω μόνο από την Εσθονία και τη Σλοβακία με 14.104 €,
έναντι 28.939 €, που είναι ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη.
3.
Αυστηροποιήθηκε το πειθαρχικό δίκαιο
(ν.4057/12, ν.4093/12) με αποτέλεσμα να παραπέμπεται ο εκπαιδευτικός για το
παραμικρό στα πειθαρχικά συμβούλια και με την παραπομπή του αυτή, πριν ακόμα
κριθεί η υπόθεση, να τίθεται αυτόματα σε
αργία! Είναι χαρακτηριστικό ότι, αν παραπεμφθεί εκπαιδευτικός στο πειθαρχικό
συμβούλιο ακόμα και για το «αδίκημα» της «αναξιοπρεπούς
ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας», στο οποίο
χωρούν τα πάντα, τίθεται σε αργία.
4.
Μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών κατά 12% (2010-2012) και
παράλληλα απολύσεις αναπληρωτών με
μείωσή τους κατά 87%, από 15.500 (το
2011-12) σε 2.000 (το 2013-14) στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση.
Παράλληλα, με τη
διαφαινόμενη νέα μαζική συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών το επόμενο καλοκαίρι και
τον ουσιαστικό μηδενισμό των νέων προσλήψεων, την επόμενη σχολική χρονιά θα
είναι ιδιαίτερα οξυμένο το πρόβλημα των κενών διδακτικού προσωπικού. Ας
σημειώσουμε πως εφέτος είναι η πρώτη φορά που θα τελειώσει η σχολική χρονιά με
σοβαρότατα κενά (32.000 ώρες την εβδομάδα χωρίς εκπαιδευτικούς στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
Η σχεδιαζόμενη αύξηση του
διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών (με το ν. 4127/13 προϋπολογίζονται και
πόσα χρήματα θα εξοικονομηθούν), οι υποχρεωτικές
μετακινήσεις (ν. 37848/10) και μεταθέσεις
(ν. 4093/12), η αύξηση του αριθμού των
μαθητών στην τάξη και οι νέες
συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων θα επιφέρουν, εκτός του αυξημένου
εργασιακού φόρτου, ανακατανομή των
οργανικών θέσεων σε όλη τη χώρα.
Στην
Ελλάδα του 2013 υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διδάσκουν και μετακινούνται ακόμα
και σε 6 σχολεία και από το ένα χωριό στο άλλο διανύοντας ατέλειωτα χιλιόμετρα!
Σε γενικές γραμμές, οι περισσότερες χώρες τείνουν να μειώνουν τον εβδομαδιαίο
διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο μέσος όρος των διδακτικών ωρών ανά
εβδομάδα των καθηγητών στην Ευρώπη είναι 19,1 για το γυμνάσιο και 18,4 για το
λύκειο, ενώ στη χώρα μας είναι 18,5 (στοιχεία
του ευρωπαϊκού δικτύου «Ευριδίκη», σχετική μελέτη ΚΕΜΕΤΕ).
Για την αξιολόγηση.
Το σχέδιο Προεδρικού
Διατάγματος για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», τον νομοσχέδιο για την
«Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»
(Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), ο ν. 4024/11, το νέο πειθαρχικό δίκαιο και η έκθεση του
ΟΟΣΑ για την Ελληνική εκπαίδευση (2011) συνιστούν ένα πλαίσιο με το οποίο συνδέεται απόλυτα η αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών με τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη αλλά και με τις
απολύσεις εκπαιδευτικών.
Μαζί με την
αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδιάζεται και η προωθούμενη αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση των σχολείων, που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση και την υποβάθμισή
τους και τελικά στο κλείσιμο
αρκετών από αυτά. Όπως αναφέρεται στην έκθεση ΟΟΣΑ (σελ. 67), «η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί, με
τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να
επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση».
Εάν
υιοθετηθεί η πιο ακραία μορφή - ισοπεδωτικού χαρακτήρα - «αξιολόγηση» της
σχολικής μονάδας, η οποία στην πιο ακραία έκφρασή της θα συνδέεται με τις εξεταστικές επιδόσεις των μαθητών, πέρα από τον ισοπεδωτικό της χαρακτήρα, θα οδηγήσει
στο διαχωρισμό των σχολείων σε κατηγορίες, θα οξύνει τον μεταξύ τους
ανταγωνισμό, δηλητηριάζοντας εκπαιδευτικές και κοινωνικές σχέσεις,
διαφοροποιώντας τους τρόπους χρηματοδότησης, βάζοντας τους χορηγούς «από το
παράθυρο» στην εκπαίδευση και τους γονείς να στηρίζουν οικονομικά τη λειτουργία
των σχολείων, και τελικά θα οδηγήσει πολλά σχολεία στο μαρασμό και τελικά στο
κλείσιμο. Η έκθεση του ΟΟΣΑ προτείνει (σελ. 63 παρ. 113) “να σχεδιαστεί στην Ελλάδα ένα εθνικό σύστημα αξιολόγησης μαθητή,
κατάλληλο να χρησιμοποιηθεί σε πολλά επίπεδα: σε επίπεδο μαθητή, τάξης,
σχολικής μονάδας, περιφέρειας και συστήματος. …. Μέρος της στρατηγικής αυτής
μπορεί να περιλαμβάνει ανάπτυξη ευρείας κλίμακας τυποποιημένων τεστ….”
Όπως
προβλέπεται στο άρθρο 9 της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση» (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), αλλά και στην έκθεση του ΟΟΣΑ (σελ. 66 – παρ.
126/127), οι επιδόσεις των μαθητών θα
συνυπολογίζονται για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και για την
παραμονή τους στο σχολείο! «Οι
αξιολογήσεις να έχουν ουσιώδεις
συνέπειες για τους αξιολογούμενους, καθώς είναι ο μόνος τρόπος να
διασφαλιστεί ότι αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα», αναφέρει ο ΟΟΣΑ. Και
συνεχίζει: «Η αξιολόγηση της επίδοσης των εκπαιδευτικών μπορεί επίσης να
χρησιμοποιηθεί προκειμένου να καθοριστεί η εξέλιξη της σταδιοδρομίας, να
ανταμειφθεί η καλή επίδοση ή να επιβληθούν
κυρώσεις για εκπαιδευτικούς με χαμηλές επιδόσεις. Κατ' αυτόν τον τρόπο,
βοηθά επίσης τα σχολεία να κρατούν τους
ικανούς εκπαιδευτικούς και καθιστά τη διδασκαλία ελκυστική επιλογή
σταδιοδρομίας».
Μια σημαντική επίπτωση της υλοποίησης των
σχεδίων του Υπουργείου για την αξιολόγηση θα είναι η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Ουσιαστικά
οδηγούμαστε σε ατομικές συμβάσεις εργασίας.Ο ανταγωνισμός και η μετατροπή των ανθρώπινων σχέσεων μέσα στο σχολείο
σε «ζούγκλα» θα είναι το επακόλουθο αυτής της πολιτικής, γεγονός
που, βεβαίως, δεν μπορεί παρά να εκφραστεί και στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι αποκαλυπτικό πως, σύμφωνα με το νόμο για το βαθμολόγιο-μισθολόγιο
(ν.4024/11), δεν φτάνει να είναι «καλός» και «αποδοτικός» ο εκπαιδευτικός,
αλλά, για να έχει μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, χρειάζεται να υπερτερεί των άλλων συναδέλφων του. Η αξιολόγηση έχει
ήδη ουσιαστικά προκαθοριστεί, αφού
υπάρχουν συγκεκριμένα ποσοστά εκπαιδευτικών που θα προάγονται από βαθμό σε
βαθμό ανεξάρτητα από τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα αξιολογούνται
«θετικά». Για παράδειγμα το 70% του συνόλου (το ανώτερο) των εκπαιδευτικών θα
προάγεται από το Γ΄ στον Β΄ βαθμό και το 30% (το ανώτερο) από το Β στον Α΄
βαθμό. Είναι προφανές ότι με τις βαθμολογικές καθηλώσεις τελικά μέχρι το 50% του
συνόλου των εκπαιδευτικών είναι δυνατόν να φτάσει στον Β΄ βαθμό και μόλις μέχρι
το 15% στον Α΄ βαθμό! Επίσης στο άρθρο 7, παρ. 7 του ν. 4024/11 όχι
μόνο προβλέπονται συγκεκριμένα
ποσοστά αυτών που θα προάγονται, αλλά
αυτά κάθε 2 χρόνια μπορεί και να μειώνονται
με υπουργική απόφαση, «ανάλογα με τις
δημοσιονομικές δυνατότητες». Άλλωστε, ας μην ξεχνούμε πως με τους
μνημονιακούς νόμους έχει παγώσει μέχρι το 2014 κάθε βαθμολογική εξέλιξη. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η
αξιολόγηση γίνεται με καθαρά δημοσιονομικά κριτήρια και στόχο έχει τη
μισθολογική καθήλωση όσο το δυνατόν περισσότερων εκπαιδευτικών.
Εξωφρενική είναι, επίσης, και η παρ. 6 του άρθ. 8 του
ν.4024/11, που προβλέπει ότι ο
εκπαιδευτικούς που κρίνεται αρνητικά «τιμωρείται» και δεν έχει δικαίωμα να
διεκδικήσει την προαγωγή του τα επόμενα δύο χρόνια. Επίσης, ο εκπαιδευτικός «ο
οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό,
παραπέμπεται ….. στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο ….. μπορεί να τον απολύσει
ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό» (άρθ. 95 του ν. 3528/2007).
Η
ουσιαστική στόχευση, λοιπόν, του Π.Δ. και του νομοθετικού πλαισίου της
αξιολόγησης είναι ο έλεγχος και η
τιμωρία των εκπαιδευτικών. Έτσι, η
διαρκής επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη, σε ένα πλαίσιο όπου οι
εκπαιδευτικοί χειραγωγούνται, δεν στηρίζονται επιστημονικά και εξαθλιώνονται
οικονομικά, μοιάζει με κακόγουστο ανέκδοτο. Άλλωστε, ούτε για τα προσχήματα το
σχέδιο Π.Δ. δεν προβλέπει κάτι για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών. Η επιμόρφωση είναι εξαφανισμένη γιατί
κοστίζει, αλλά και δεν ενδιαφέρει το Υπουργείο. Εξάλλου, στο προοίμιο του
σχεδίου Π.Δ. αναφέρεται πως «από την εφαρμογή του παρόντος δεν
προκαλείται δαπάνη»…
Το πλαίσιο της αξιολόγησης που επιδιώκεται να
επιβληθεί με το σχέδιο Π.Δ. ορίζει τον διευθυντή
σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο
ως κριτές που με τις εκθέσεις τους θα καθορίζουν τις τύχες και την εξέλιξη των
εκπαιδευτικών. Δίνοντας τέτοιες εξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης δημιουργούν τους όρους της από τα πάνω
επιβολής, με αυθαίρετο και υποκειμενικό τρόπο, των εκπαιδευτικών επιλογών τους.
Υπονομεύεται ο επιστημονικός ρόλος των
σχολικών συμβούλων και επιδιώκεται αυτοί να μετατραπούν σε μηχανισμό
ιδεολογικής επιβολής της κυρίαρχης εκπαιδευτικής άποψης και κριτή απολύσεων και
μισθολογικής καθήλωσης των εκπαιδευτικών.
Υπονομεύεται η δυνατότητα δημοκρατικής λειτουργίας στο
σχολείο από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών, αφού θα επικυρώνει απλώς τις
αποφάσεις των Διευθυντών.
Δημιουργείται μια κάθετη ιεραρχική δομή που καλλιεργεί κλίμα φόβου και ανταγωνισμού στο σχολείο και
θρυμματίζει τις όποιες ελάχιστες περιπτώσεις συνεργατικής κουλτούρας υπάρχουν,
εδραιώνοντας ταυτόχρονα έναν αυξανόμενο διαχειριστικό έλεγχο των σχολείων και
των εκπαιδευτικών και μια απίστευτη γραφειοκρατία
Μέσα
από τις διατάξεις του Π.Δ. με απίστευτη ευκολία
ποσοτικοποιούνται, αυθαίρετα και
αντιεπιστημονικά, ποιοτικά μεγέθη όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις και
προσδοκίες, το παιδαγωγικό κλίμα στη
σχολική τάξη, η οργάνωση της σχολικής τάξης κ.ά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι
ελλοχεύει σε μεγάλο βαθμό η υποκειμενικότητα του αξιολογητή, ανοίγοντας και
αυτό ακόμα το ενδεχόμενο ενός οργίου αυθαιρεσιών από τη μεριά του αξιολογητή μη
αποδείξιμων πρακτικά από τον αξιολογούμενο.
Η απόρριψη των σχεδίων του Υπουργείου
Παιδείας για τη αξιολόγηση δεν είναι ένα
συντεχνιακό αίτημα που αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς. Αφορά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, ολόκληρη την κοινωνία.
Ισχυρίζεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πως η αξιολόγηση θα βελτιώσει το
εκπαιδευτικό μας σύστημα. Είναι όμως
πλέον ορατό σε όλους πως αυτή η πολιτική όχι μόνο δεν οδηγεί στη βελτίωση του
δημόσιου σχολείου αλλά, αντίθετα, έχει τραγικές συνέπειες: συνεχή
μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση, συγχωνεύσεις / καταργήσεις σχολείων και
υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών,
κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και Πρόσθετης
Διδακτικής Στήριξης, μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, ελάχιστες
προσλήψεις αναπληρωτών, εκατοντάδες κενά στα σχολεία ακόμα και μέχρι τη λήξη
του διδακτικού έτους κ.λπ.
Ως συνδικαλιστικό κίνημα δεσμευόμαστε ότι θα
πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα για να ακυρώσουμε στην πράξη την υλοποίηση της
αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολείων.
Καλούμε όλους τους
εκπαιδευτικούς, υλοποιώντας
τις αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων και των συνεδρίων του κλάδου μας, να
αντισταθούμε συλλογικά για να μην περάσουν τα σχέδια κυβέρνησης και τρόϊκας.
Απαιτούμε
τη συνολική ανατροπή αυτής της πολιτικής, που διαλύει το δημόσιο σχολείο και
εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς».
2. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ
ΑΠΕΡΓΙΕΣ – ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ-ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ
Η ΟΛΜΕ συμμετειχε σε ολες τις απεργιακες κινητοποιησεις σε συνεργασια με
ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Η ΟΛΜΕ
ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 50 ΣΥΛΛΑΛΗΤΡΙΑ
Η ΟΛΜΕ ΟΡΓΑΝΩΣΕ ΠΟΛΥΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΕΩΝ όπως ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
1. 5νθήμερη
εβδομάδα (13-17/2) δράσεων και
κινητοποιήσεων σε όλη τη χώρα με συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες, αποκλεισμοί
δημόσιων κτιρίων, πορείες κ.ά. Οργανώνουμε συγκεκριμένες κινητοποιήσεις κάθε
ημέρα με κεντρικό σχεδιασμό. Αποχή από
τα διοικητικά καθήκοντα (εκτός της ενημέρωσης των γονέων) όλη την εβδομάδα.
Ενδεικτικά ο
προτεινόμενος προγραμματισμός:
1η μέρα:
Ενημέρωση γονιών. Συνεδρίαση Συλλόγου διδασκόντων. Συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολείο ή
ομάδες σχολείων, με ευθύνη των ΕΛΜΕ. Αφίσες και πανό στα σχολεία.
2η μέρα:
Απεργία, περιφρούρηση από τις επιτροπές αγώνα. Συλλαλητήρια στις μεγάλες
πόλεις.
3η μέρα:
(αφιερωμένη στους μαθητές): Συλλογή τροφίμων, σε συνεργασία με τους συλλόγους
γονέων, για την ενίσχυση οικογενειών μαθητών που αντιμετωπίζουν οικονομικές
δυσκολίες.
4η μέρα:
Παραστάσεις – αποκλεισμός στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ή εναλλακτικά το
απόγευμα τοπικά συλλαλητήρια.
5η μέρα:
εκδηλώσεις ή συσκέψεις με άλλα σωματεία της περιοχής με θέμα: οικ. κρίση,
επιπτώσεις στην εκπαίδευση και τη εργασία, αγώνες για την ανατροπή αυτής της
πολιτικής.
2. Κήρυξη εβδομάδας πανεκπαιδευτικής δράσης, μαζί με τη ΔΟΕ, τη 2η
ή την 3η εβδομάδα Μαρτίου 2013, που θα περιλαμβάνει τα παρακάτω:
- συλλαλητήρια σε
όλες τις πόλεις
- συσκέψεις
ενημέρωσης και κοινών δράσεων με τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων
- συσκέψεις
ενημέρωσης συντονισμού δράσεων με
σωματεία από όλους τους χώρους εργαζομένων σε τοπικό επίπεδο
- διαμαρτυρίες και
αποκλεισμούς στις Περιφερειακές διευθύνσεις Εκπαίδευσης
- νέες Γενικές
Συνελεύσεις την Παρασκευή της Εβδομάδας Δράσης και Γ.Σ. προέδρων το Σάββατο της
Εβδομάδας Δράσης για τη συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
ΣΕ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προχωρησε στην εκδοση
δεκαδων ψηφισματων γραπτων παρεμβασεων για εργασιακα ζητηματα μεταξυ των οποιων:
Για τα Μουσικά Σχολεία
Για το πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης
Για τις επιλογές στελεχών
Για τη λειτουργία ειδικών εξεταστικών κέντρων σε κάθε πρωτεύουσα Νομού
Για το επίδομα παραμεθορίων περιοχών
Για τη μη πληρωμή πάσης φύσεως οικ/κών εκκρεμοτήτων προς τους εκπ/κούς
από το Υπ. Παιδείας και Οικονομικών
Υπόμνημα προς το Υπ. Παιδείας για τις προσλήψεις πολύτεκνων εκπ/κών ως
αναπληρωτών
Υπόμνημα σχετικά με επείγουσα εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας για τον
αποκλεισμό Δ/ντών σχολείων από την επιλογή των σχολ. συμβούλων
Διορισμοί εκπαιδευτικών
Ανακοίνωση για τις τραγικές ελλείψεις βιβλίων: Μια ακόμα επίπτωση της
πολιτικής του Μνημονίου στην εκπαίδευση
Με αφορμή τις εξαγγελίες της Υπουργού για το «Νέο Λύκειο, ανακοίνωση
με θέμα: «Τίποτα για το Μαθητή», «Τίποτα για το Δημόσιο σχολείο».
Καταγγελία του Δ/ντή Β/θμιας Εκπ/σης Πειραιά για την απαγόρευση της
συνδικ/κής και πολιτικής δράσης στα σχολεία
Ψήφισμα για παραπομπή
στις ΓΣ των σωματείων με το ερώτημα της διαγραφής διοικητικών παραγόντων που
προωθούν με ενέργειές τους εργασιακή εφεδρεία, υποχρεωτικές μετακινήσεις, κ.λπ.
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ
Υπόμνημα για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Ανακοίνωση για τους μόλις 600 διορισμούς στην Α/θμια και Β/θμια
Καταγγελία για την αυταρχική συμπεριφορά του Περιφ. Αττικής εναντίον
των συγκεντρωμένων εκπ/κών
Καταγγελία για την ενεργοποίηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου
και κήρυξη 3ωρης στάσης
Συμπαράσταση στους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους της Ισπανίας
Για την επιστράτευση των απεργών εργαζομένων στους Δήμους
Για τη συμμετοχή στο Αντιρατσιστικό συλλαλητήριο της 3/12/11
Λειτουργία τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ
Σχετικά με την εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας για την αναπλήρωση διδακτικών
ωρών
Υπόμνημα προς το Υπ. Παιδείας για τα κριτήρια και τη διαδικασία
απόδοσης 2ης ειδικότητας
Σχετικά με το ωράριο των εκπ/κών που διατίθενται στην Α/θμια
(γνωμοδότηση Καζάκου)
Σχετικά με την έξωση των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων από το «Νέο Λύκειο»
Για τις κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας στις παρελάσεις
της 28ης Οκτωβρίου
Για την απαράδεκτη απόφαση του Περιφ. Δ/ντή Αττικής να γίνει
αναπλήρωση μαθημάτων κατά την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου
Για την επέμβαση των ΜΑΤ στο κτίριο έκδοσης εντολών διακοπής της ΔΕΗ
Υπόμνημα προς Υπουργούς Παιδείας, Οικ/μικών για τα μισθολογικά
κλιμάκια αναπληρωτών σχολ. έτους 2011-12
Για τα πιλοτικά προγράμματα που εφαρμόζονται στα Γυμνάσια
Σχετικά με την αναπλήρωση διδακτικών ωρών τα Σάββατα
Υπόμνημα προς το Υπ. Παιδείας για το δικαίωμα συμμετοχής στις Ειδ.
Παν/κές Εξετάσεις για ΑΤΕΙ στους μαθητές των ΕΠΑΛ που είναι απόφοιτοι Λυκείων
άλλων τύπων
Ανακοίνωση με αφορμή δηλώσεις της Υπουργού: «Οι εκπαιδευτικοί
αντιστέκονται στην πολιτική σας, κα Διαμαντοπούλου».
Για την κατάργηση του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στα πιλοτικά
Δημοτικά Σχολεία και στα Γυμνάσια
Σχετικά με την απάντηση του Περιφ. Δ/ντής Εκπ/σης στην εξώδικη
διαμαρτυρία της ΟΛΜΕ για την υπερωριακή απασχόληση των συν/φων Σάββατα και
αργίες
Παρέμβαση προς το Υπ. Οικ/κών, το Ταμ. Παρακατ. & Δανείων και το
Ταχ. Ταμ. για τα δάνεια των εκπ/κών
Ενημερωτικό για την κατάργηση της διάταξης για την κλοπή του
πλεονάζοντα χρόνου στο μισθολόγιο
Πιλοτική προσφυγή για την αναγνώριση του χρόνου σπουδών ως χρόνων
υπηρεσίας για την εξέλιξη σε ΜΚ σε όλους τους εκπ/κούς
Σχετικά με την υπερωριακή απασχόληση τα Σάββατα (κήρυξη 3ωρων στάσεων)
Σχετικά με την αναπλήρωση μαθημάτων την 30η Ιανουαρίου (εορτή τριών
Ιεραρχών
Δελτίο τύπου με θέμα «Όχι στις νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις
σχολείων»
Σχετικά με τις εξαγγελίες του Υπ. Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και την
πρόσβαση στα ΑΕΙ – ΑΤΕΙ
Η θέση της ΟΛΜΕ για την ίδρυση «Αγροτικού Τεχνολογικού Λυκείου»
Ανακοίνωση με θέμα: «Ακυρώνουμε στην πράξη την προσπάθεια επιβολής της
αξιολόγησης που οδηγεί σε απολύσεις εκπ/κών και κλείσιμο σχολείων»
Καταγγελία της πρόθεσης της Κυβέρνησης να προχωρήσει σε ουσιαστική
απαγόρευση των διαδηλώσεων και την επίθεση των ΜΑΤ εναντίον μαθητών που
διαδήλωναν στο Σύνταγμα
Για το «χαράτσι» της ΔΕΗ
Για τους διοριστέους εκπαιδευτικούς – προϋπηρεσία αναπληρωτών
Για την απόφαση του δικαστηρίου της Χάγης που δικαιώνει το γερμανικό
κράτος έναντι των αποφάσεων των ιταλικών δικαστηρίων για τις αποζημιώσεις των
θυμάτων του Διστόμου
Για την σχεδιαζόμενη αναδιάρθρωση στην Ειδική Αγωγή
Τροποποίηση Υ.Α. για απόδοση 2ης ειδικότητας στους εκπ/κούς
Δελτίο τύπου σχετικά με το νέο σχέδιο νόμου του Υπ. Παιδείας για το
Τεχνολογικό Λύκειο
Για την απουσία τριών εκπροσώπων της ΑΔΕΔΥ από την κρίσιμη συνεδρίαση
του ΤΠΔΥ για το «κούρεμα» των ομολόγων του Ταμείου
Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων διαπολιτισμικών σχολείων
Καταβολή οδοιπορικών σε μαθητές εσπερινών σχολείων
Ανακοίνωση με θέμα: «Όχι στην αξιολόγηση των απολύσεων και της
χειραγώγησης των εκπαιδευτικών»
Σχετικά με το Ινστιτούτο Εκπ/κής Πολιτικής και τη «συνεργασία» της
ΟΛΜΕ
Τροποποίηση της ΚΥΑ για την αμοιβή εκπ/κών που συμμετέχουν σε
επιμορφωτικά προγράμματα
Σχετικά με το χρόνο παραίτησης των εκπ/κών λόγω συνταξιοδότησης τον
Ιούλιο
Σχετικά με την τροπολογία του Υπ. Παιδείας για την ιδιωτική εκπ/ση και
την αφαίρεση του ελέγχου της καταχρηστικότητας των απολύσεων από τα ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ
Κατάργηση της υποχρεωτικής διετίας των νεοδιόριστων εκπ/κών
Εκπ/κοί με «μπλοκάκια»
Επιδρομές ελεγκτών δημόσιας διοίκησης στα σχολεία
Καταγγελία για την επί πληρωμή επιμόρφωση
Παραίτηση Διευθυντών σχολείων που είναι υποψήφιοι στις Βουλευτικές
εκλογές
3η αναθεώρηση των αναθέσεων μαθημάτων στα ΕΕΕΕΚ
Αποσπασματικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των Λυκείων (ΓΕΛ –
ΕΠΑΛ)
Πληρωμή από τους ίδιους τους υποψήφιους για τις στρατιωτικές σχολές
των παραβόλων για ιατρικές εξετάσεις
Έγγραφο για τις κατασκηνώσεις για τα παιδιά των εκπαιδευτικών
Οι Συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των
μαθητών¨. Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα για την πρόθεση της κυβέρνησης να
αυξήσει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών στην έκθεση του ΟΟΣΑ .
Υπόμνημα του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς το Υπ. Παιδείας με θέμα ¨Η λύση των
προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης απαιτεί την ανατροπή της πολιτικής των
μνημονίων .Άμεσα μέτρα για τη νέα σχολική χρονιά¨
Έγγραφο προς το Υπ.Παιδείας για την απαράδεκτη απόφαση κατάργησης της
ελεύθερης εισόδου εκπαιδευτικών σε Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία
Ανακοίνωση για τη συγκρότηση Επιτροπής για την Αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού έργου κ του εκπαιδευτικού
Έγγραφο προς τον Υπ.Παιδείας με
αίτημα οι αναπληρωτές συνάδελφοι που παραιτούνται κατά τη διάρκεια του σχολικού
έτους τιμωρούνται με διαγραφή τους από τον πίνακα της επόμενης σχολικής
χρονιάς.
Έγγραφο προς τον Υπ.Παιδείας με
τίτλο «Η συνέχιση της πολιτικής των μνημονικών περικοπών στην παιδεία,
υποβαθμίζει δραματικά το δημόσιο σχολείο
και εξοντώνει τους εκπαιδευτικούς» και αναφορά στις περικοπές των σχολικών
επιτροπών, τους ελάχιστους διορισμούς και τα νέα μέτρα που σχεδιάζονται.
Ανοιχτό Γράμμα του ΔΣ της ΟΛΜΕ σε μαθητές-γονείς- εκπαιδευτικούς για
κοινή εκστράτευση για τη δημόσια παιδεία.
Δύο Ενημερωτικά Σημειώματα σχετικά με το ωράριο εκπαιδευτικών που
διατίθενται στην Α/ιμια Εκπ/ση
Διακήρυξη για την 5Η Οκτωβρίου 2012 :Παγκόσμια Ημέρα των
Εκπαιδευτικών.
Παρέμβασης προς τον Υπ.Παιδείας για την αποδέσμευση συναδέλφων που
έχουν πάρει απόσπαση.
Σχετικά με τα ερωτηματολόγια του Υπ.Παιδείας για την αξιολόγηση το
Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο
για την αξιολόγηση που ανακοίνωσε το Υπ.Παιδείας.
Ανακοίνωση
μετά την ψήφιση του 3ου μνημονίου « Να
μην επιτρέψουμε να εφαρμοστεί το τερατούργημα της κυβέρνησης.
Μπλόκο στις απολύσεις και σ’ όλα τα αντιλαϊκά μέτρα!»
Έγγραφο προς τον Υπ.Παιδείας με αίτημα την κατάργηση υποχρεωτικής
διετίας εκπαιδευτικών.
Διακήρυξη για την επέτειο της Εξέργεσης του Πολυτεχνείου.
Διαμαρτυρία σχετικά για την αμοιβή εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε
επιμορφωτικά προγράμματα ως επιμορφωτές
Β’ Επιπέδου.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την πολιτική του Υπ.Παιδείας και την
τακτική των Προϊσταμένων ΔΔΕ να δίνουν εντολές συγχωνεύσεων τμημάτων.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο με
εγκύκλιό του καλεί τους διευθυντές και προέδρους των Υπηρεσιακών Συμβουλίων να
συντάξουν λίστα «προγραφών» εκπαιδευτικών. Απάντηση σε δημοσιεύματα της
εφημερίδας Καθημερινή για ωράρια εκπ/κων στην Αν.Αττική
Απάντηση σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος της Κυριακής» για
«ακατάλληλους» εκπαιδευτικούς .
Κατάθεση αίτηση ακύρωσης στο συμβούλιο της επικρατείας για την
αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα πρότυπα πειραματικά σχολεία.
Κατάθεση στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών αίτηση ακύρωσης που αναφέρεται
στο ωράριο των εκπαιδευτικών των δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αποσπώνται ή
διατίθενται στην πρωτοβάθμια.
Γράμμα στον Νίκο Τεμπονέρα.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλει την αιφνιδιαστική απόφαση του Υπ.Παιδείας
να αλλάξει τις περιοχές μετάθεσης εκπαιδευτικών διευρύνοντας τις στα όρια των
νομών.
Καταγγελία για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να τοποθετήσει ως σχολικό σύμβουλο
τον πρώην Δ/ντή του 2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών που μήνυσε ολόκληρο το σύλλογο καθηγητών
για το «έγκλημά» του να δικαιολογήσει απουσίες μαθητών.
Έγγραφο για να αποσυρθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος για τις αναρρωτικές
άδειες και το χρόνο προϋπηρεσίας των αναπληρωτών.
Έγγραφο στο Υπ.Παιδείας σχετικά με την εγκύκλιο μεταθέσεων σχολικού
έτους 2012-2013.
Έγγραφο για τα πειθαρχικά συμβούλια και την « ομηρία» συναδέλφων μας.
Ανακοίνωση για τις νέες περικοπές στην εκπ/ση από την επικαιροποιήση
του μεσοπρόθεσμου.
Παρέμβαση σχετικά με τις ομάδες σχολειών εντός ΠΥΣΔΕ.
Αίτημα επανεξέταση των περιοχών μετάθεσης.
Αίτημα προς Υπ.Παιδείας για αντιρατσιστικές εκδηλώσεις στα σχολεία.
Ανακοίνωση για να μη συμπεριληφθούν τα ερωτηματολόγια των σχολείων που
συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών.
Έγγραφα για προβλήματα μαθητών ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ: Επαγγελματικά δικαιώματα,
Πρόγραμμα Πανελληνίων, Πρόγραμμα μαθητείας αποφοίτων
Επιστολή της ΟΛΜΕ προς τους γονείς.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ.
Στις 2/8/2012 με τον Υπουργό
Παιδείας κ. Κων. Αρβανιτόπουλο και τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Θεόδ.
Παπαθεοδώρου. Κατατέθηκε αναλυτικό υπόμνημα,
στο οποίο περιγράφονται οι επιπτώσεις της πολιτικής του Μνημονίου στο
δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.
Στις 10/09/2012 με τον Υπουργό
κ.Αρβανιτόπουλο για όλα τα ζητήματα που απασχολούν το δημόσιο σχολείο κ
τους εκπαιδευτικούς.
Στις 12-11-12 με τον Υφυπουργό
Παιδείας κ. Θ. Παπαθεοδώρου. Βασικό θέμα της συνάντησης ήταν η εφαρμογή του
ν.3699/11 για τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία. Επίσης το ΔΣ διαμαρτυρήθηκε για
τη συνολική εκπαιδευτική μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης, τη δραματική
μείωση των δαπανών, τη μείωση των διορισμών, των υποχρεωτικών μετακινήσεων
εκπαιδευτικών και της συνολικής επιδείνωσης των εργασιακών μας σχέσεων.
Στις 19/11/2012
με τον Υπουργό Παιδείας κ.Αρβανιτόπουλο με αφορμή το πόρισμα της
επιτροπής του Υπουργείου για την αξιολόγηση. «Ζητήσαμε για ακόμη φορά από την
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική
εξέλιξη των εκπαιδευτικών και την κατάργηση της σχετικής διάταξης του ν.4024/11
που συνδέει αξιολόγηση με μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Τονίσαμε ότι δεν
αποτελεί για τους εκπαιδευτικούς πλαίσιο
συζήτησης κανένα πόρισμα επιτροπής, όσο παραμένουν οι σχετικές διατάξεις
του ν.4024/11 σε ισχύ».
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τα
κενά εκπαιδευτικών που είχε
διοργανωθεί από την ΟΛΜΕ στο Υπουργείο Παιδείας, στις 5/12/12, πραγματοποιήθηκε
συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΣ της ΟΛΜΕ και εκπροσώπων ΕΛΜΕ της Αττικής με τον
Υφυπουργό Παιδείας κ. Θ. Παπαθεοδώρου.
Τη Δευτέρα 14/1/12 με τον Υφυπ. Παιδείας κ. Θεόδ. Παπαθεοδώρου. Στη
συνάντηση τέθηκαν εργασιακά και εκπαιδευτικά ζητήματα όπως, οι αλλαγές στις
περιοχές μετάθεσης, η αυστηροποίηση του πειθαρχικού δικαίου και η τοποθέτηση
εκπαιδευτικών σε αργία, το Π.Δ. για την αξιολόγηση, τα ν/σχ για το γενικό και
τεχνολογικό λύκειο, η διαδικασία αξιολόγησης στα πειραματικά σχολεία, τα κενά
εκπαιδευτικών.
Στης 14-02-2013 με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Αντικείμενο της συνάντησης ήταν το προτεινόμενο Π.Δ. για την αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού. Στη συνάντηση αυτή κατατέθηκε με απόλυτη σαφήνεια η αντίθεση του
κλάδου στο προτεινόμενο Π.Δ. που στηρίζεται στο νόμο 4024/11.
Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
Συνεχίστηκε
και αυτή την περίοδο η πολύπλευρη ανάπτυξη των διεθνών σχέσεων της ομοσπονδίας μας.
-
Εκδόθηκε με πρότασή μας ψήφισμα συμπαράστασης στους αγώνες των Ελλήνων
εκπαιδευτικών από το Πανευρωπαϊκό συνέδριο της Εκπαιδευτικής Διεθνούς (Νοέμβρης
2012, ETUCE).
-
Πήραμε πρωτοβουλίες για ανάληψη κοινής πανευρωπαϊκής δράσης ενάντια
στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές στην Ευρώπη. Εγκρίθηκε κοινό κείμενο Γερμανικών,
Γαλλικών, Ισπανικών, Πορτογαλικών, Ιταλικών και Ελληνικών ομοσπονδιών ενάντια
στις πολιτικές λιτότητας και το σύμφωνο σταθερότητας.
-
Συμμετείχαμε σε διάφορα ευρωπαϊκά φόρουμ, εκδηλώσεις και συνέδρια
εθνικών ομοσπονδιών εκπαιδευτικών (Ισπανία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Παλαιστίνη,
Γαλλία κ.λπ.) όπου παρουσιάσαμε την κατάσταση στην Ελλάδα και εκφράστηκε η
αλληλεγγύη εκπροσώπων από διάφορες χώρες στους αγώνες μας.
-
Αξιοποιήσαμε και αναπτύξαμε ακόμα περισσότερο τη συνεργασία μας με
τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους στη Γερμανία.
-
Εκδώσαμε ψηφίσματα αλληλεγγύης στους εκπαιδευτικούς της Τουρκίας, του
Σικάγο, της
-
Αποτέλεσμα της πολύ σημαντικής διεθνούς δράσης της ΟΛΜΕ είναι η έκδοση
ψηφισμάτων συμπαράστασης στους αγώνες από διάφορες ομοσπονδίες εκπαιδευτικών
από Αγγλία, Πορτογαλία, Γερμανία, Γαλλία, Αργεντινή κλπ
-
Συμμετείχαμε με αντιπροσωπεία μας στις πανευρωπαϊκές δράσεις και
κινητοποιήσεις στις Βρυξέλλες και στο Λονδίνο.
-
Συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή έρευνα των συνδικάτων εκπαίδευσης για
τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και των περικοπών στο επάγγελμα του
εκπαιδευτικού και την εκπαίδευση.
-
Συμπαρασταθήκαμε στους δικαζόμενους συνδικαλιστές στην Τουρκία,
συμμετέχοντας και στις διεθνείς αντιπροσωπείες στις δικές τους.
-
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΥΠΟΥ-
ΠΕΡΙΟΔΕΙΕΣ- ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ-ΑΛΛΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ
Το
Δ.Σ στην προσπάθεια του να προβάλλει τις θέσεις του κλάδου αυτή τη δύσκολη
περίοδο, προχώρησε σε διοργάνωση Συνεντεύξεων Τύπου, τόσο στην Αθήνα, όσο και
στην επαρχία με την ευθύνη μελών του Δ.Σ (κατά τη διάρκεια των περιοδειών).
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
·
Πραγματοποιήθηκε στις 11-9-12, κοινή συνέντευξη τύπου (ΟΛΜΕ- ΔΟΕ) για
την ανάδειξη των προβλημάτων στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς.
·
Σε συνέντευξη τύπου του ΔΣ της ΟΛΜΕ (17-12-12) παρουσιάστηκαν στοιχεία
από τα προβλήματα σχολείων και εκπαιδευτικών, τις συνεχιζόμενες ελλείψεις
εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρουσιάστηκε επίσης η μελέτη στοιχείων του ΚΕΜΕΤΕ για
τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη και οι επιπτώσεις σε αυτούς της
πολιτικής λιτότητας.
·
Στις 7/2/13 στη συνέντευξη τύπου παραβρέθηκε
αντιπροσωπεία της GEW, της μεγαλύτερης Ομοσπονδίας Εκπ/κών της Γερμανίας. Οι εκπρόσωποι της GEW εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στους αγώνες μας στην Ελλάδα, την αντίθεσή τους στις πολιτικές λιτότητας
και την αναγκαιότητα κοινής δράσης των
εργαζομένων στην Ευρώπη. Στη συνέντευξη τύπου επίσης, έγινε αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ελληνικό
δημόσιο σχολείο και παρουσιαάστηκαν στοιχεία
για τα κενά εκπαιδευτικού προσωπικού.
·
Με ευθύνη των μελών των Δ.Σ των ΕΛΜΕ, κατά τη διάρκεια των περιοδειών
τους δόθηκαν συνεντεύξεις τύπου στα περιφερειακά-επαρχιακά ΜΜΕ.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ προχώρησε επίσης:
- Στη
διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων (σε συνεργασία με ΕΛΜΕ) για το νέο
μισθολόγιο – βαθμολόγιο και την
αξιολόγηση και το ωράριο των εκπαιδευτικών.
- Στην πρόσληψη συνεργάτη ως συμβούλου για το ασφαλιστικό, στον οποίο
απευθύνονται τα μέλη μας για πληροφορίες
μέσω της ιστοσελίδας.
-Στην έκδοση ετήσιων καρτών ΟΑΣΑ
με έκπτωση (μετά από συμφωνία ΑΔΕΔΥ-ΟΑΣΑ) για τα μέλη των ΕΛΜΕ που το
επιθυμούσαν.
-Στον πολιτιστικό τομέα συνεχίστηκε ο θεσμός των εκπτώσεων σε
εκπαιδευτικούς – μέλη των ΕΛΜΕ σε θέατρα, κινηματογράφους και βιβλιοπωλεία.
Πραγματοποιήθηκε παράσταση για τα παιδιά των εκπαιδευτικών σε 4 πόλεις.
- Πραγματοποιήθηκαν μετά από
προτροπή της ΟΛΜΕ, αντιρατσιστικές εκδηλώσεις στα σχολεία στις 21 Μάρτη.
- Σε δράσεις για την ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ σε περισσότερες ΕΛΜΕ και
στην ΟΛΜΕ, οργανώνοντας σταθερά, 2 φορές το χρόνο, εθελοντική αιμοδοσία.
- Στη βελτίωση της παρουσίας της ΟΛΜΕ στο ιντερνέτ και τα κοινωνικά
δίκτυα
- Στην ανάληψη πρωτοβουλιών για τα φαινόμενα βίας στα σχολεία. Στο πλαίσιο
αυτό το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ έχει ξεκινήσει τη σύσταση Ομάδας Εργασίας με στόχο να
μελετήσει συστηματικά τα σχετικά προβλήματα και να προωθήσει τρόπους πρόληψης
και αντιμετώπισής τους, σε συνεργασία με άλλους αρμόδιους φορείς και
παράγοντες. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κάλεσε όλες τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους διδασκόντων,
όλους τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν το επόμενο διάστημα πρωτοβουλίες και
δράσεις σε όλα τα επίπεδα για τα θέματα της βίας, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας
και του φασισμού και σε συνεργασία με τους άλλους φορείς της εκπαιδευτικής
κοινότητας (γονείς και μαθητές) αξιοποιώντας και κάθε δυνατότητα που δίνει το
σχολικό πρόγραμμα.
- Στη
διοργάνωση δύο συσκέψεων με τους αιρετούς εκπροσώπους στα υπηρεσιακά συμβούλια
σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς.
- Σε τρεις
συσκέψεις με τη ΔΟΕ και μια με άλλες ομοσπονδίες για τον συντονισμό της δράσης
μας. Συμμετείχε σε όλες τις συσκέψεις ομοσπονδιών που κάλεσε η ΑΔΕΔΥ.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ
ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ (ΕΛΜΕ)
Όλη η παραπάνω δραστηριότητα διεξήχθη σε ένα δυσμενές κοινωνικό
περιβάλλον για την Ομοσπονδία και τα συνδικάτα γενικότερα. Η γενικευμένη
κυβερνητική προπαγάνδα περί αναγκαιότητας των μέτρων στηρίχτηκε απροκάλυπτα από
τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης (ιδιωτικά και δημόσια). Τα αντιλαϊκά μέτρα της
κυβέρνησης, παρουσιάστηκαν ως μονόδρομος.
Μέσα σε αυτό το δυσμενές κλίμα η Ομοσπονδία:
· Συμμετείχε στον αγώνα για την ανατροπή της
αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ στήριξε τον
απεργιακό αγώνα με περιοδείες των μελών του Δ.Σ. και απεργιακό υλικό. Η
Ομοσπονδία συμμετείχε σε κοινές συσκέψεις με άλλες ομοσπονδίες του Δημόσιου
Τομέα.
· Στα μεγάλα απεργιακά συλλαλητήρια η
Ομοσπονδία κατόρθωσε να κινητοποιήσει μεγάλο αριθμό συναδέλφων, οι οποίοι
συμμετείχαν με δυναμισμό στο μπλοκ της ΟΛΜΕ. Σε όλα τα συλλαλητήρια το μπλοκ
της ΟΛΜΕ-ΔΟΕ ήταν από τα πλέον πολυπληθή και χαρακτηριζόταν από την
αγωνιστικότητα του.
Θα πρέπει όμως, να επισημαίνουμε και τις αδυναμίες που προέκυψαν την
προηγούμενη περίοδο. Συγκεκριμένα :
· Δε μπορέσαμε να έχουμε υψηλό ποσοστό
συμμετοχής στις περισσότερες απεργίες. Αποδείχθηκε ότι η κυβερνητική προπαγάνδα
με την επικουρία των διαπλεκόμενων ΜΜΕ κατόρθωσε να αδρανοποιήσει μεγάλη μερίδα
συναδέλφων μας, οι οποίοι πίστεψαν ότι κάθε αγώνας για την ανατροπή της
βάρβαρης κυβερνητικής πολιτικής είναι μάταιος. Η αδυναμία αυτή αφορά τόσο το
Δ.Σ της ΟΛΜΕ, όσο και στις κατά τόπους ΕΛΜΕ.
· Δε μπορέσαμε να κινητοποιήσουμε επαρκώς τους
ελαστικά εργαζόμενους (αναπληρωτές, ωρομίσθιους), οι οποίοι επλήγησαν βάναυσα
από την κυβερνητική πολιτική.
· Η Ομοσπονδία δεν κατόρθωσε να εξουδετερώσει
την κυβερνητική προπαγάνδα για το κακό δημόσιο και την αναγκαιότητα της
μνημονιακής πολιτικής.
· Καταγράφηκε αδυναμία επικοινωνίας μεταξύ
της ΟΛΜΕ και αρκετών ΕΛΜΕ. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η μη ανταπόκριση αρκετών
ΕΛΜΕ στα αιτήματα της ΟΛΜΕ να καταγραφούν και να αποσταλούν αναλυτικά στοιχεία
για τα προβλήματα των σχολείων σε κάθε περιοχή.
· Για άλλη μία συνδικαλιστική χρονιά
διαπιστώθηκαν σοβαρές οργανωτικές αδυναμίες στην πλειοψηφία των ΕΛΜΕ. Παρά την
κρισιμότητα των καταστάσεων δεν είχαμε μαζικές Γενικές Συνελεύσεις και πολλές
ΕΛΜΕ ήρθαν στις Γενικές Συνελεύσεις των Προέδρων των ΕΛΜΕ με αποφάσεις των Δ.Σ.
· Επίσης διαπιστώσαμε τη μη πληροφόρηση των
συναδέλφων για τη δραστηριότητα του Δ.Σ της ΟΛΜΕ σε σχέση με τα επιμέρους
προβλήματα, που αντιμετώπισαν οι συνάδελφοι στην εκπαιδευτική τους
καθημερινότητα. Παρά τη ανάρτηση όλων των ανακοινώσεων, των παρεμβάσεων και των
Δελτίων Τύπου της Ομοσπονδίας στην ιστοσελίδα μας και την γνωστοποίηση της
δράσης μας στις ΕΛΜΕ και στις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, πολλοί συνάδελφοι
φαίνεται να αγνοούν τη δράση μας. Για να καλυφθεί αυτό το κενό ενημέρωσης, το
Δ.Σ της ΟΛΜΕ βελτίωσε αισθητά την παρουσία της ομοσπονδίας στο διαδίκτυο και
για πρώτη φορά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αξιοποιώντας και το σχολικό
δίκτυο επιδιώξαμε τα κείμενα και οι πρωτοβουλίες της ΟΛΜΕ να πάνε σε κάθε
εκπαιδευτικό.
· Το ΔΣ της ΟΛΜΕ είχε να αντιμετωπίσει τη
χρονιά αυτή μια αδιάλλακτη πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο Παιδείας. Ολόκληρη τη
χρονιά έγινε μόνο μια συνάντηση με την Υπουργό κα Διαμαντοπούλου και μια με την
Υφυπουργό κα Χριστοφιλοπούλου. Ακόμα και για επιμέρους ζητήματα των
εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης δεν υπήρχε η παραμικρή διάθεση από την μεριά
τους για διαπραγματεύσεις. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συνέχισε την
πολεμική της τακτική απέναντι στον κλάδο και τους εκπροσώπους του. Με την
αλλαγή Υπουργού έγιναν δύο συναντήσεις, κατά βάση επικοινωνιακού χαρακτήρα με
τον νέο Υπουργό κ. Μπαμπινιώτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου